Jump to content

Elvis Presley és a BMW klasszikusa

2014. 08. 07. 09:00

A Rock n' Roll királyának a BMW klasszikusa volt a tulajdonába, így kijelenthetjük, hogy az 1957-es 507-es modell a király segítőjeként funkcionált. Az akkori trendeknek megfelelően egy rózsaszín Cadillac-et vagy egy sárga De Tomaso-t tudnánk elképzelni Elvis Presleynek, de az énekes maradt a roadsternél.

A BMW 507 ritka madár volt és mindössze 254 darab készült belőle. A Német cég akkoriban úgy tervezte, hogy négyjegyű példányszám is lesz majd a roadsterből, de nagyon költséges volt az előállítása és ez által az ára is magas volt, ami miatt értelemszerűen kevesebb volt rá a kereslet. Hiába repülnek az idők, régen is úgy működött, mint a jelenben, hogy az ilyen költségesebb autókat a tehetősebb réteg vásárolta, azon belül is a hírességek. A Rock n' Roll királyának, Elvis Presleynek is ez a BMW tetszett meg, de gyárilag fehérként vásárolta fel. A legenda úgy tartja, hogy később azért változtatta meg a kocsi színét pirosra, mert nehéz volt eltűntetni a járgány oldaláról a női rúzsnyomokat, stb.

Az 507-es modellről tudni kell, hogy majdnem csődbe vitte az 50-es évek végén a BMW-t. Fentebb említve lett, hogy költséges volt az előállítása. A németek meg pozitívak voltak és gyorsan legyártottak jó párat. Itt jön a képbe a közgazdaságtan, hiszen az előbb felvázolt történet végkimenetele az lett, hogy nagyobb volt a kínálat, mint a kereslet. Szerencsére nem mentek csődbe és mind a mai napig az egyik legjobbak az autópiacon.

Üresen alig 1,25 tonnát nyomott a mérlegen, a tisztességes menetteljesítményekről pedig egy aluhengerfejes, kétkarburátoros 3,2 literes V8-as benzinmotor gondoskodott 150 lóerős csúcsteljesítménnyel, amihez négysebességes kézi váltót kapcsoltak a mérnökök.

Visszatérve Elvis 507-esére: Hosszú évekig állt egy garázsban, az USA-ban, és a közelmúltban bejelentették, hogy a tékozló fiú hazatér. A Király járgánya hamarosan Münchenbe kerül, a BMW múzeumba, amely látható lesz augusztus 10-én. Ezt követően a kicsit leharcolt roadstert restaurálják. A jelenlegi állapotáról IDE KATTINTVA láthatunk pár képet.

(Fotó: autoblog.com)