Amikor 1950 márciusában az acéllemez-karosszériával felszerelt 256-os kigördült az átmenetileg kialakított gyárépületből, a típus továbbfejlesztése már nem sokáig váratott magára. A 1100 cm3-es négyhengeres motor hengerűrtartalmát 1300 cm3-re növelték. Így a hátsó tengelyre 44 lóerős teljesítményt lehetett juttatni.
Amikor 1951. március 21-én az ötszázadik autó került kiszállításra, már készen állt az 1500 cm3-es változat, és ez még csak a kezdete volt a permanens teljesítményfokozásnak. 1951 végén ünnepelhették a Porsche első kisebb jubileumát – az ezredik autó éppen ekkor hagyta el a gyárat, a 356.os sikere egyszerűen feltartozhatatlan volt.
Míg az első Porschék még a költséges eljárással készült csővázas alvázra épült kétüléses autók voltak, a VW Bogár alap későbbi alkalmazása jelentősen megkönnyítette a szériagyártást. 17 éven keresztül gyártották ezt az autót, mely rendszeres fejlesztéseken esett át. Technikai szempontból hamarosan nagy változás ment végbe bennük, a 356-os sportkocsitól a Carrera-modellig, melynek motorházában négy felül elhelyezett vezérműtengely működött.
(Fotó: Boldride)