Jump to content

Veterán járgányaink – vol.7

2016. 04. 17. 18:00

Meglehetősen szerényen lépett a reflektorfénybe az első Corvette automobil, de a kezdetben műanyag karosszériával és túlságosan kicsi motorral felszerelt autó külseje folyamatosan változott 50 éves történelme során, és gyorsan az amerikai sportkocsik kultuszautójává küzdötte fel magát.

A Corvette félreismert és nagy gondja az volt, hogy az első sorozat (C1-nek is nevezett) autói sok ponton nem tudtak lépést tartani az európai sportkocsikkal.

Bár a vonzó dizájn a fényszóróvédő rácsokkal és az elegáns vonalvezetésű (műanyagból készült) karosszéria sportosan elegáns egyvelegről gondoskodott, de a várt nyolchengeres helyett a Corvette eleinte csak hathengeres motort kapott, melynek 150 lóerős teljesítményét kétfokozatú sebességváltó jutatta a hátsó tengelyre.

Csak 1953-ban, amikor Zora Arkus-Duntov, mint orosz származású, belga születésű amerikai a fejlesztési részleg vezető mérnökeként a csapat tagja lett, kerülhetett sor a Corvette valódi automatává válására.

(Fotó: Conceptcarz)