Jump to content

Veterán járgányaink – vol.9

2016. 04. 20. 16:00

Cikksorozatunk utolsó előtti alanya két Lamborghini, amelyek szorosan összekapcsolódnak. Az egyik a Lamborghini 350 GTV, míg a másiknak ugyan ez a neve, leszámítva azt a ’V’ végződést. Nézzük, hogy mit is tudtak ezek az 1963-as járgányok…

Ferruccio Lamborghini a II. világháború után traktor-, olajégető- és klímaberendezés-gyártással alapozta meg hírnevét Olaszországban, majd 1963-ban megépítette autógyárát Santa Angatában. A legenda szerint a sportkocsiőrült Lamborghini benyújtotta a Ferrari-modellekre vonaktozó fejlesztési javaslatait a Ferrari vezetéséhez, a híres sportkocsigyártó azonban tudomást sem vett a traktorgyáros a traktorgyáros ötleteiről.

Lamborghini válasza nem váratott magára: hamarosan elkészítette, majd bemutatta saját építésű autóját, a 350 GTV-t. Ezzel egy újabb autólegenda született. Akkoriban még senki sem sejtette, hogy az előkelőségek sorban fognak állni a gyár kapujában, hogy egy Lamborghini tulajdonosai lehessenek.

Lamborghini az 1963-as Genfi Autiszalonon mutatta be első szériagyártású autóját, az eredeti prototípus továbbfejlesztett változatából épített 350 GT-t. Az autót 270 lóerős, V12-es, négy vezérműtengellyel ellátott motorral, ötsebességes váltóval, független kerékfelfüggesztéssel és tárcsafékekkel szerelték. Mivel a sajtó pozitívan nyilatkozott a modellről, ezért különösebb változások nélkül folytatódott az autó sorozatgyártása.

A 350 GT teljesítménye csökkent a 350 GTV-hez képest, amit a gyár azzal indokolt, hogy a módosítás következtében csökken az autó fordulatszáma és ezzel javul az autó hétköznapi használhatósága is. A 350 GT karosszériája a Carozzeria Touringnál készült egy speciális könnyűfém-építési módszer, a Superleggera-elv alkalmazásával.

(Fotó: Lamborghini)