Maga Dirck Hacker, az M részleg feje beszélt erről egy interjúban nemrég, és elmondta, hogy nagyjából három évvel ezelőtt kezdték el fejleszteni a legújabb M5-öst, és a kezdetekben nem is jött szóba az összkerékhajtás. Aztán a fejlesztés előrehaladtával rá kellett jönniük a mérnököknek, hogy a hatalmas teljesítményt hatékonyan nem lesznek képesek útra vinni csupán a hátsó tengelyen keresztül. „Túlmentünk a hosszirányú gyorsulás határain, így az összkerékhajtás maradt az egyetlen opció” – mondta Hacker úr.
A rajongók kezdeti ijedtségét azonban a tisztán hátsókerekes üzemmód és az elképesztő menetteljesítmények gyorsan elhessegették, hiszen a 4,4 literes duplaturbós V8-as 600 lóerőt présel ki magából, aminek köszönhetően 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra katapultálni a méretes szedánt, és ha a vásárlók úgy kívánják, meg sem áll 305 km/h-ig. Hamarosan azonban még ezt is túlszárnyalhatja majd az M5, ugyanis érkezik a Competition csomag, amely még erősebbé és gyorsabbá teszi majd az elegáns felső-középkategóriást – ezzel már a legvadabb sportautók vadászterületét veszélyeztetve. A családos és egyben sportos apukák egyetlen fájdalma az lehet, hogy kombi verziót ebből a generációból sem tervez a BMW.