Jump to content

Erre figyelj használtautó vásárláskor

2020. 08. 04. 12:13

Ha valaki egymillió forintot szán használt autóra, pláne, ha egymilliója van rá, elég kiszolgáltatott helyzetben van. Mutatunk öt gyakran elkövetett hibát, amivel kár súlyosbítani a helyzetet.

Használt autó, egymillió forintig: örök téma, amivel érdemes foglalkozni. Ajánlottunk autókat a legolcsóbb Honda Jazz GD-k helyett, gyűjtöttünk ennyiért szívó benzines japán autókat a városi kisautótól a családi kombin át a sportkupéig és mondtunk jobbat egymillió alatt a túlértékelt Toyotánál. De van öt hiba, ami gyakori, de elkerülhető.

1. HIBA: EGYMILLIÓT SZÁNSZ RÁ VAGY EGYMILLIÓD VAN RÁ?

Itt adódhat az első és a legsúlyosabb botlás. Aki azért vesz használt autót egymillió forintból, mert ennyit áldoz rá, merőben más helyzetben lesz a kocsi megvétele után, mint aki ennyit tud rászánni. Ha tehát nem az automatából veszed ki a milliót ropogós húszezresekben, hanem ezresekből és kétezresekből rakod össze, amiben semmi szokatlan nincs, akkor az egymilliós használt autód ne kerüljön többe 750 ezer forintnál.

Mert a vásárlás után óhatatlanul adódó átírási kiadások, az olajcsere, a vezérlés cseréje és a gumiszett biztosan elviszi a többit. És ezek a tételek nagyrészt azokra is állnak, akik nagyon profik és sosem nyúlnak mellé.

2. HIBA: KERGETNI EGY TÍPUST

Ebben az árkategóriában a leghasznosabb letenni a márkáról, elfelejteni a típusokat és egyetlen dologgal foglalkozni: a konkrét autóval. A típusok elméleti rangsora másképp nézhet ki lehet, de mire egymillió forint alá érnek, addigra az eredendő adottságaikat felülírhatja, hogy milyen szervizhátteret tud felmutatni a gazdájuk, milyen törődésben volt részük az évek során, mi szerepel a szervizkönyvben és miről tud szervizszámlákat elővenni a tulajdonos.

Tehát senkit nem arra biztatunk, hogy légrugós Mercedes-Benz S 400 CDI-k, Skyhook-futóműves Lancia Thesisek és V8-as Jaguar S-Type-ok közül válasszon egymillió forintos használt autót. Az azonban szinte mindegy, hogy az ép ésszel behúzható kocsik közül arra a darabra Chevrolet Lacetti, Ford Fusion vagy Nissan Almera van-e ráírva. Ha jó a háttere, követhető a szervizmúltja, pláne, ha márkakereskedés árulja, akkor le kell rá csapni.

3. HIBA: MENNYI LESZ AZ ALKATRÉSZ?

Ma, az internetes rendelés és a free shipping korában, egy típus alkatrész-ellátottsága másképp esik a latba, mint 20-30 éve. De az alkatrészek áraiban brutális különbségek lehetnek az egyes autók között, amit dőreség alábecsülni. Ez nem elsősorban a szokásos kopóalkatrészek, szűrők, fékek, kuplungszettek árában jelentkezik.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)