Jump to content

Kategóriaváltás – bemutatkozik a Citroën C3 Aircross

2017. 06. 12. 16:37

Nem is olyan régen a PSA csoport is megindította nagy SUV és crossover hadjáratát, aminek köszönhetően mostanra már rengeteg modell közül választhatunk az immár négy márkát is összesűrítő konszern kínálatából. A legújabb üdvöske a Citroën palettájához csatlakozik, és ahogyan az különböző modelleknél a Peugeot és az Opel esetében is történt, egy korábbi egyterű helyét veszi át a kínálatban – íme, a C3 Aircross.

Az újdonság a korábbi C3 Picasso helyét veszi át a palettán, és bár a gyáriak kompakt SUV-ként jellemzik, jóval közelebb áll a kisautók kategóriájához, ahogyan az a nevéből is kitűnik. Az újdonság azonos alapokra épül a szintén új Opel Crossland X-szel, és a Peugoet 2008 is közvetlen vetélytársnak számít, így a prémium DS márkán kívül immár a PSA minden tagjának kínálatában találhatunk kis crossovert. Ettől függetlenül a franciák – és a németek – olyan ügyesen határolták el egymástól a három autót, hogy mindegyik igazi egyéniség lett, így mindenki megtalálhatja a saját kedvencét közülük.

A C3 Aircross formái egyébként nem okoznak meglepetést. Egyrészt a korábbi C-Aircross koncepció már előrevetítette, hogy milyen lesz a sorozatgyártású változat, másrészt pedig nagyrészben a C3megoldásaiból építkezik az autó. Ennek persze örülhetünk: a már amúgy is kissé crossoveres kisautó vonásai ugyanolyan jól mutatnak a még inkább „terepesített” modellen. A Citroëntől mára már szokásossá vált, jópofa kettős első fényszórók és akár háromdimenziós hátsó lámpatestek a nagyobb testen is jól mutatnak, akárcsak az eltérő színű betétek és tető – a 8 karosszériaszín mellett 4 tetőszín és 4 színcsomag áll rendelkezésre, míg melléjük 16 colos dísztárcsák vagy 17 colos felnik kérhetőek.

Az autó hasmagassága egyébként mindössze 2 centivel haladja meg a C3-at, ám teljes magassága már közel 17 centivel nagyobb a kisautónál (1,74 m). Hosszban szintén kistestvére fölé nő az Aircross (+15 cm), ugyanis 4,15 méteresre nyúlik, ahogyan tengelytávja is 6 centivel hosszabb (2,6 m). Szélességben van a legkisebb különbség, ugyanis 1,76 méteres értékével mindössze 1 centivel nő a C3 fölé az Aircross. A leglátványosabb elemek talán a C-oszlop színes betétei, ám az kissé furcsa lehet, hogy crossover létére a Citroën nem használta a többek között a C3-ason is megjelenő AirBump elemeket. Az Aircross persze így is bővelkedik a terepes, műanyag kiegészítőkben.

Az utastérre szintén nagy hatással volt a C3-as, de néhány új elemet is felfedezhetünk: a vízszintes tagolást ezúttal a műszerpult két szélén látható függőleges légbeömlők törik meg kissé. A középkonzol felépítése is nagyjából megegyezik a kistestvérével, leszámítva, hogy a minden funkciót magába foglaló, természetesen szinte az összes modern mobiltelefonos csatlakozásra képes multimédiás rendszer érintőképernyője alá bekerült egy üzemmódkapcsoló és a lejtmenetvezérlő gombja. Az összkép kifejezetten divatos, és a Citroëntől megszokott módon többféle megjelenéssel is színben kérhetjük az autót – egészen pontosan az alapváltozat mellet négyféle belső hangulat van, melyek a színek mellett az anyagminőségre is hatással vannak.

(Forrás: autopult.hu / kép: Citroen)