Jump to content

Fullback, a Fiat újszülött mindenese

2017. 08. 17. 12:54

Címünkben kicsit túloztunk, újszülöttnek csak a Fiat emblémával a Fiat kínálatában mondható, hiszen a Mitsubishi L200 lapul az emblémák és az átdolgozott hűtőrács mögött. Nincs is ezzel baj, ami jól bevált, miért ne lehetne átültetni? Inkább kiáltsuk örömünkben, hurrá, végre a Fiat családjában is van már pick-up!

Alapjában egy mutatós munkagép2400 köbcentis turbódízelje 180 lóerős, 1,8 méter hosszú platója 1 tonna teherbírással, és 3,1 tonna vontatható súllyal. Szerencsére tesztautónknak is van vonóhorga, így látszik is a robusztus teherbíró rögzítés, ekét is akaszthatnánk rá, ha nem sajnálnánk összepiszkolni a földeken. Ugyanakkor beüléskor rögtön feltűnik, hogy egy személyautó kényelmével és felszereltségével találkozunk a duplakabinos bőrüléses fülkében. Elöl, hátul nagy lábterek és tágas tér. A pilótaülés elektromosan állítható minden irányban, le, föl, a támla is, és az ülőfelület is dönthető. Tényleg maximális kényelemre szabályozható.

A belső kidolgozása is tetszetős, középen a 7 colos érintőképernyős központi kijelző több funkciós. Magába foglalja a GPS-navigációt (amit könnyű frissíteni, mert egy külön SD-kártyáról tölti be magát), a Bluetooth-os telefonkapcsolatot, a tolatókamerát. A rádió és az SD-kártyás hifirendszer is digitális, és igen jó a hangzás minősége. Nagyobb hangerőnél sem torzít, tisztán szól, ami nem minden gyári autós hifirendszerről mondható el.

Digitális klímánk kétzónás, és mindkét ülésünkre van külön kapcsolható 2 fokozatú ülésfűtésünk. A központi zár a kulcsról kapcsolható, de sajna a belső zárásáról megfeledkeztek mérnökeink. Külön kapcsoló nélkül a kilincsgombbal tudjuk csak zárni belülről. A multifunkciós kormányról jól kitapogatható gombokkal vezérelhetjük a rádiót és a tempomatot, ami rendelkezik még sebességhatárolóval is.

A nagy kényelemben szunyókálni vezetés közben nem ajánlatos, de ha mégis elbambulnánk, egy sávelhagyásos radar csipogással terel minket vissza a közlekedési karámba. Lámpánknak és ablaktörlőnknek van egy automata állása is. Műszerfalunk kijelzője is többfunkciós, de minden infót sajna csak egyenként mutat. Nyomógombja nem épp ideálisan a műszeregység közepén díszeleg, aminek kezelése elég kényelmetlen, és hajlamossá tesz minket a kormányba benyúlásra! Na, ettől a balesetveszélyes művelettől viszont óva intek mindenkit, még álló helyzetben se szokjunk rá! Ha körülményesebb is, a kormány mögül közelítsünk!

Kisebb pakolóhelyekből sok van, a közepes kesztyűtartóban, az ajtóknál, és középen is. Hátsó üléstámlánál laposabb holmikat tudunk berámolni, de kicsit nagyobbacska kézitáskának már nincs helye. A tetőbe süllyesztett szemüvegtartó lehetne mélyebb, mert a modern ívelt napszemcsikkel megszorul.

Tesztautónk 5 sebességes, automataváltós. Van félautomata állása is, ahol kézzel kapcsolhatjuk a fokozatokat akár a kormány alatti fülekkel, akár a manuális fílinget nyújtó váltókar le-föl nyomásával. Főleg a földeken jön jól ez a kézi funkció. Bár lejtmenetnél is ajánlatos visszaléptetnünk, mert az automatánk nem nagyon figyel a motorfékre. A váltókar mellett hever az üzemmódkapcsoló 2-, illetve 4-kerékmeghajtáshoz, valamint a differenciálzárhoz is. Viszont a kapcsolást csak 100 kilométeres robogás alatt végzi el.

Motorzajunk meglepően alacsony, még nagyobb tempónál is alig hallható menetdübörgés a fülkében. A Fullbacknek autópályás száguldásnál is kifogástalan az úttartása a fékerőelosztóval (EBD) kiegészített ABS- és a menetstabilizáló (ESC) elektronikáknak köszönhetően. Terepképességei is jók, 17 colos nagy kerekei könnyedén átgázolnak akár a szántáson is. A plató négy sarkába hasznos rögzítőfülek kerültek.

(Forrás: agroinform.hu / kép: agroinform.hu)