Jump to content

Porschéval az OBI-ba? – teszteltük a márka első kombiját

2017. 10. 07. 15:40

Még jó, hogy nem Porsche Panamera Praktiknak keresztelték el a hivatalosan Panamera Sport Turismónak hívott újdonságot. Az alliteráció legalább annyira hamis lenne, mint az az állítás, hogy az ötajtós, ötüléses családi Porsche egy valódi kombi. Ez az autó a jóléti túlzás azon tökéletes példája, amelyet bárki élvezettel birtokolna.

A stuttgarti márka is feliratkozik lassan azon gyártók közé, amelyek mindenre lőnek. Legyen az kupé, szedán, szabadidő-autó kis vagy nagy méretben. Persze a cég történetében voltak már elsőre márkaidegennek tűnő termékek: traktorok, repülőmotorok, hajók vagy kerékpárok.

Itt legalább egy négykerekűről van szó, amiről a „kombisága” ellenére DNS-teszt nélkül is kijelenthető, hogy 100 százalékig Porsche génekkel rendelkezik.

Idén indult be igazán a második generációs Porsche Panamera forgalmazása, amelynek formailag általános vélekedés szerint is sikerült sokkal közelebb kerülnie a Porschét igazán jelképező 911-es modellhez. Ezt, mint már az első technológiai prezentációs bemutatóján járva is írtuk, nem kis részben egy magyar tervezőnek, Varga Péternek köszönheti, aki az autó külső megjelenéséért felelős dizájncsapat vezetője.

A kombiság lényege elvileg ugye a csomagtér és a hátsó üléstér volna, így a két karosszéria-változat a B-oszlopig teljesen ugyanazt az autót is jelenti. Ülések, kárpitok, kezelőegységek azonosak. Mindkét esetben egy elegáns életstílus-autót kapunk valamivel 5 méter felett. A kombi, a Sport Turismo arányai egészen ügyesen rendezettek, nem is tűnik fel azonnal, mennyire hatalmas ez az autó.

Mindez esztétikusan csak úgy oldható meg, hogy például 20 colos felnik vannak alatta, amit nem szokás átszámítani centiméterre, de talán mégis jobban érzékelhető, ha azt mondjuk, 53 centiméter – ez csak a felni átmérője, abroncsokkal pedig 71 centi. Mindenesetre, ami a dizájnt illeti, a mai SUV-kal kitömött utcakép különlegessége lesz a Porsche kombija, amely egy tengerparti túrázáshoz és legfőképpen egy kis magamutogatáshoz sokkal stílusosabb, mint akár egy Lexus LS 500h, Infiniti Q70, Merci CLS AMG, vagy pláne egy BMW X6.

Gyakorlati módon megközelítve a jármű praktikumát végül is mindent tud, ami egy prémium kombitól elvárható. Elektromosan nyílik a csomagtérajtó, ráadásul jó magasra, akár 190 centire is, így kényelmes pakolást enged az alacsony csomagtérnyílás is. Persze itt a csomagtér anyagai is prémiumszintűek, azonos kárpitot kaptak az utastérrel. Látható itt is, ez nem az a kategória, amelynél bármin, ami kicsit is látszik, spórolnának.

A csomagtér mérete számszerűen nem kicsi (520 liter), de egy ekkora autóhoz arányaiban mégsem tűnik túl nagynak. (Lecsapott ülések mellett 1390 literes hely nyerhető, de elképzelni is nehéz, hogy valaki a lapszabászatból ezzel fuvarozná haza az új konyhapultot.)

 

(Forrás: HVG)