Csak három százalékkal erősebb elődjénél, adattól függően stagnál vagy egy tizedmásodpercet romlott gyorsulása nulláról százra, elöl keskenyebb a nyomtávja és drágább 1,3 millió forinttal. A számok alapján az új Honda Civic Type R-nek van elég hibája, de ne érdekeljenek a számok! Egyetlen súlyos baja van: ahhoz, hogy gyorsnak is érezd, szégyentelen tempót kell menned.
Sok designer és tuningoló teljes életműve kevés lenne ahhoz, hogy kikanyarítsuk belőle a Honda Civic Type R-t a maga vadságában. Egy középhaladó vadászbombázónak elég lenne annyi szárny, amennyit az új Honda Civic Type R visel, de az agresszív, ferde rovarszemekkel, a tető apró szárnyaival, a kis hátsó légterelőt leárnyékoló überspoilerrel lehengerlő az egész.
Van ugyan karbonutánzat is, de az egész forma nem kamu, a kinövéseknek funkciójuk van, sőt, az autó képes némi leszorítóerőt termelni. Ennél vadabb és kihívóbb külsejű kompakt sportmodell ma nincs.
Sokat profitál az autó abból, hogy a Civic 10-ik generációja új alapokra épül. Mivel a tank nem az első, hanem a hátsó ülések alatt van, lámpánál megállva nem lötyög irritáló hanggal alattad a benzin, mint a dicstelenül bénácska elődben.
Az új felépítéssel jóval mélyebb lett az üléshelyzet, amitől jobb az összhang a kocsival. Elöl a gazdagon mért velúrbőr hatású ajtókárpittal és üléshuzattal sportos és elegáns az enteriőr, szépek a piros varrások. Még arra is volt gondja a tervezőknek, hogy a szőnyegek szegélyét apró pöttyökkel díszítsék.
Elöl és hátul is 2-2 hangszórót találunk az ajtókban, középen egy mély- és még két magashang-sugárzót, ami csak a GT verzióban van, a másiké 8 hangszórós. Sajnos fogalmam sincs, hogy szól, csak híreket hallgattam a pár perc erejéig, amíg nem a motorhangé volt a terep.