Magyarországon a pickupok, a platós, jellemzően 4×4-es kisteherautók intézménye hagyományosan legalább annyira az adóoptimalizálásról és újabban bizonyos agrártámogatások lehívásáról szól, mint a praktikumról vagy a munkabírásról. Míg a világ más részein ezek a kocsik jórészt mezőgazdasági célszerszámok, vadászautók, esetleg mobil géppuskafészkek, nálunk nemritkán jól felszerelt, már-már luxuskivitelű családi autóként is szolgálhatnak.
A Volkswagen 2010-ben lépett a hagyományosan japán gyártók által uralt pickup-piacra az Amarokkal. A kocsit kezdetben kétliteres, négyhengeres TDI-vel is árulták, de mára kiderült, hogy a kis dízel nem bírja a nagy terhelést, ezért az Amarok ma már kizárólag V6-os, háromliteres motorral kapható. A kocsi másik érdekessége a pickupok körében szokatlan állandó összkerékhajtás. V6 és fix 4×4, nyolcgangos automata váltó – ez már maga luxus! Igazán magától értetődő, hogy a mechanikát bőrkárpitozott ülésekkel, korszerű HMI-vel, menő fényezéssel, szép felnivel is ki lehet egészíteni, és már kész is az Amarokok királya, az Aventura, egy 16 milliós luxus-kisteherautó!
A hossz és a magasság normális a mai pickup-mezőnyben (Nissan Navara: 5330×1850 mm), de a szélesség szokatlanul nagy. A négy és fél centi híján két méter széles Amarokhoz képest a Navara, ami szintén nem egy kis autó, egy filigrán kis izé, csupán 1850 mm széles. A Mitsubishi L200 pedig még karcsúbb, 1785 mm a szélessége a a katalógus szerint. (Tükör nélküli méretek.)
És az Amaroknak jól áll ez a kövérség. Arányosabb, elegánsabb, hatásosabb, mint a többi pickup. A széles test nyilván nem túl előnyös a városi manőverezésben, de hogy a VW-é ma a legjobb kiállású pickup az eurázsiai kínálatban, az nem kérdés. (RAM 150: 2017 mm, de az más világ.)
Az Aventura kivitel egy exkluzív metál illetve matt kék fényezést, látványos felniket és plakettel ellátott bukókeretet tesz hozzá az Amarok eleve nagyon ütős dizájnjához.