Ez az arány a korábbi felmérésekhez képest valamelyest csökkent, korábban 85-86 százalékot regisztráltak. A gázüzemű, hibrid vagy elektromos meghajtású járművek aránya mindeközben statisztikailag továbbra sem kimutatható.
A Bosch egyik kiemelt fejlesztési területe a benzinüzemű motorok hatékonyságának növelése. A cég szerint a kis hengerűrtartalmú, három- vagy négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok egyre nagyobb méretű és tömegű járművek meghajtására válnak alkalmassá, miközben jóval könnyebbek a korábbi generációs benzinmotoroknál.
Egy korábbi cikkünkben már szó esett róla, hogy míg 2013 elején még majdnem kétharmad-egyharmad arányban kerestek dízeles, illetve benzines személyautókat a potenciális vevők, idén augusztusban a keresések 49,2 százaléka benzines, míg 48,7 százaléka dízelmotorra vonatkozott.
Az elmúlt 5-6 év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél. Az elmúlt években rengeteg ellenőrizhetetlen előéletű, a valóságban akár több százezer kilométert is lefutott dízeles autó került az országba. Ezek új tulajdonosai sok esetben már megtapasztalhatták a saját pénztárcájukon, hogy milyen váratlan költségekkel járhat egy korszerű dízelrendszer felújítása.