Külső tekintetében eddig sem érte panasz a Ford izomautóját, és valószínűleg ezután sem fogja. Bár a változások elenyészőnek tűnnek az összkép tekintetében, az alábbi gif megmutatja, hogy egészen sok helyen, főleg a fényszórók környékén nyúltak hozzá az ikonhoz. Az eredmény egy kissé nyúlánkabb jellegű, dinamikusabb forma. Bár egyelőre csak az amerikai változatot láthatjuk, nálunk szinte ugyanilyen lesz a Mustang – legfeljebb a felnik kialakításában és a személyre szabhatóság csökkenésében változik majd az európai kínálat.
Belül főleg technikai oldalon változott a típus. Ez azonnal észrevehető a digitális műszercsoporton: a 12 colos kijelzőn a szokásos információkat személyre szabható formában jeleníthetjük meg, látványosabb és informatívabb végeredményt kapva. Emellett a központi rendszer szolgáltatásai is megújulnak, és a modern kapcsolódási formákat (pl. Apple CarPlay) is támogatja. Emellett elsőként válik rendelhetővé fűthető kormánykerék a modellhez, amely ilyenkor igazán fontos extrává avanzsálhat.
A Mustang V8-as változatáért eddig sem lehetett nem lelkesedni, de az átdogozott ötliteres egység felfokozott örömökről gondoskodik. A közvetlen befecskendezésesre átalakított erőforrás kompressziója is növekedett (11:1-ről 12:1-re), melynek összhatása a fokozott hatékonyság, a nagyobb teljesítmény és a még pörgősebb karakter. Utóbbira már bizonyíték is van: egy amerikai piacos, digitális műszercsoport nélkül szerelt modell belső fotóján látható a fordulatszámmérő is, amely 7500 körüli limitert vetít előre. Mivel a jelenlegi kiadás legfeljebb 6700-ig forgott, az előzetesen véltnél is nagyobb fokú átdolgozást várhatunk.
A számok terén egyelőre titkolózik a Ford, de a 450 lóerős teljesítmény akár még óvatos becslésnek is tekinthető. Emellett a nyár végén bemutatkozó változat megkapja az amerikai GT350 hatfokozatú kézi váltóját (Tremec 3160), így gyorsabb, strapabíróbb erőátvitelre számíthatunk.
A 2,3 literes négyhengeres turbómotort is megpöckölték a mérnökök, amely így az overboost funkciónak köszönhetően az eddigi 432 Nm-nél is több nyomatékot ígér átmenetileg. A hivatalos számok itt is váratnak magukra, de már csak emiatt a hang miatt is megéri a jövőben is a V8-ra koncentrálni:
A hatfokozatú kézi váltót vadonatúj fejlesztésű automatára cserélhetjük az új modellekben, amely tíz fokozattal szavatolja a fokozott rugalmasságot és hatékonyságot. A gyári közlemény szerint az új váltó gyorsabban is kapcsol, melynek egyik eredménye a fokozott gyorsulás. A kézi váltó egyébként új, kétlemezes kuplungot, valamint kettős tömegű lendkereket kapott, így annak kapcsolása könnyebb lesz, miközben jobban bírja majd az erőforrások megnövekedett nyomatékát.