Jump to content

19,65 millió forinttól elérhető az új Range Rover Velar

2017. 06. 29. 09:19

Tavaszi bemutatkozását követően a Range Rover Velar rövidesen elérhető lesz hazánkban is, ám mire ez megtörténik, a Jaguar Land Rover konszern új motorja is bekerül a lemezei alá. A sikervárományos prémium középkategóriás SUV egészen vonzó lesz a 300 lóerős kétliteres turbómotorral. Erre szükség is lesz, ugyanis a Velar nem lesz kifejezetten olcsó.

A Velar közös platformra épül a Jaguar F-Pace-szel, amelyet a 2874 mm-es tengelytáv is megerősít. Ezzel éppen az Evoque és a Range Rover Sport közé sorol be a modell, amely így igazán családbarát méreteket kínál viszonylag kompakt köntösben. A dinamikus formatervben szemből legfeljebb az új hűtőrács hoz változatosságot, hátulról viszont az elnyújtott lámpatestnek köszönhetően azonnal beazonosítható a modell. A tervezésnél figyeltek a légellenállás csökkentésére is, az így kapott 0,3-as érték pedig egészen jónak számít a kategóriában. Emellett az alumínium széleskörű használatával a tömeget is sikerült alacsonyan tartani.

Belül méretek tekintetében nem lesz panasz: a négy felnőtt számára bőven kényelmes tér mellett jut hely 632 liternyi csomagnak is. A luxus és a bőrrel bevont felületek magas száma magától értetődő egy Range Rover esetében, viszont ezúttal a digitalizáció terén is újabb lépést tettek előre a tervezők. A 10 colos központi kijelző már önmagában is figyelemre méltó, de ehhez jönnek még a különböző érintőkapcsolók, amelyek fényes fekete háttéren színes megvilágítással kelnek életre. Ezzel a klímakonzol igazán látványos kialakítását kapjuk eredményül, az érintőkapcsolókból pedig a kormánykerékre is került, de ennek hasznosságát a körülményesebb kezelhetőség miatt már vitatnánk.

Felszereltségek tekintetében a modell a márka legkorszerűbb extráit vonultatja fel, így például a teljes vezetési segédrendszer csomag mellett kérhetünk például 1600 Wattos, 23 hangszórós Meridian audiorendszert, de légrugózást is, amely akár 25,1 centiméteresre is növelheti a hasmagasságot. Ezzel, valamint az igényes, elektronikusan vezérelt differenciálművekkel ellátott összkerékhajtással a Velar terepképességei is méltóak lesznek a márkanévhez. Beszédes tény, hogy a légrugózás a merülési mélységet is 600-ról 650 mm-re növeli. A 28,89 fokos első és 29,5 fokos hátsó terepszög is ígéretes.

(Forrás: autopult.hu / kép: indiacarnews)