Jump to content

Megérkezett a Hyundai i30 Fastback

2017. 07. 13. 18:43

A Hyundai már korábban beígérte, hogy az ötajtós és a kombi után további két modellváltozat csatlakozik az i30 kínálatához. A dél-koreaiak pedig nem várattak minket sokáig, hiszen máris megérkezett a különleges Fastback verzió, ami új trendet teremthet a kompaktok kategóriájában – eddig nem igazán próbálkoztak a gyártók hasonlóval ebben a kategóriában.

A Fastback tulajdonképpen egyszerre szeretne divatos és praktikus lenni, ami sikerülhet is neki: a kupészerű kialakításnak köszönhetően igazán sportos és látványos az autó, miközben megnövekedett hossza a csomagtérre is jó hatással lehet – habár utóbbi méretéről egyelőre nincs információ. Az új i30 modellváltozat hosszan elnyújtott tetőívének és hangsúlyos hátsó légterelőjének köszönhetően igazán dinamikus látványt nyújt, de a 25 mm-rel alacsonyabb, 12 színben elérhető karosszéria is hozzájárul ehhez.

A teljes magasság ráadásul még ennél is többel csökkent, ugyanis a 15%-kal keményebbre hangolt futóműnek köszönhetően az i30 Fastback 5 mm-rel lejjebb került normál ötajtós testvérénél. A magasság így összesen 3 centivel csökkent, ami 1425 mm-t jelent, míg az elnyújtott farnak köszönhetően a teljes hossz 115 mm-rel növi túl a normál testvért, így 4455 mm-re adódik – a szélesség változatlan maradt. Azért szemből sem maradt teljesen érintetlen az i30: az orrészen sportosabb lökhárítókat fedezhetünk fel, új LED-es nappali menetfényekkel.

Az utastérben formai szempontból nincs változás, így legfeljebb a B-oszloptól hátrafelé vehetjük észre, hogy nem a normál ötajtóssal van dolgunk – a lejtős tetőív miatt a fejtér valószínűleg csökkent valamelyest, de a megnövekedett hossz jó hatással lehetett a csomagtér méretére. Az eddig elérhető fekete és szürke árnyalatok mellett egy új, egyedi megoldás is elérhető lesz, ami a bordó színnel operál – hogy még pontosabbak legyünk, a Merlot vörös névre hallgat.

Extrák terén sincs változás, így az alapfelszereltség tekintetében ugyanúgy élen jár majd az i30 Fastback ami a biztonsági asszisztenseket illeti: alapáron jár a vészfékrendszer, a fáradtságérzékelő, az automatikus távolsági fényszóró és a sávtartó asszisztens is, de felárért adaptív tempomat és keresztirányú forgalomfigyelő is rendelhető. A multimédiás rendszer megbirkózik az Android Auto és az Apple CarPlay szolgáltatásokkal is.

A Hyundai nem csak kívülről szerette volna sportossá varázsolni az i30 Fastbacket: ahogyan már korábban is említetteük, a futóművet 15%-kal keményebbre hangolták, és a karosszéria is alacsonyabban fekszik, így sportosabb menettulajdonságokra számíthatunk, miközben a gyáriak ígérete szerint a komforton sem esik csorba. A motorpalettán egyelőre csak benzinesek lesznek megtalálhatóak – és könnyen lehet, hogy ez így is marad. Ezek azonban megegyeznek a többi i30 erőforrásával, így az 1-literes, háromhengeres turbós 120 lóerővel és hatsebességes kézi váltóval, míg az 1,4 literes, négyhengeres turbós 140 lóerővel és alapáron hatos manuális, felárért pedig hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval lehet a miénk.

(Forrás: autopult.hu)