Jump to content

11,5 millió forinttól elérhető az új Honda Civic Type R

2017. 07. 19. 10:45

11,5 millió forinttól, vagyis elődjénél közel 1,4 millió forinttal drágábban juthatunk hozzá az új Honda Civic Type R-hez. A drágulás várható volt, az előzetesnél nagyobb mértékű változást a sokkal jobb alapok, valamint az elődnél valamivel gyorsabb Nordschleife-köridő is indokolja - ráadásul az alapfelszereltség ezúttal is hagyományosan magas maradt.

Amikor az új, hosszabb, laposabb Civic generációról lehullt a lepel, azonnal tudtuk, hogy a formai paradigmaváltásból a Type R csúcsmodell fog leginkább profitálni. A Genfi Autószalon alkalmából végre bemutatkozott a sorozatgyártású újdonság is, és igazunk lett: a leggyorsabb Civic igazán dögös. És ez csak a kezdet.

A formai változás, valamint az előző generáció műszaki tudása elegendő lesz a sikerhez – ezt pedig jól tudta a Honda is, így felesleges erőfeszítések nélkül, a részletekre koncentrálva készítették el az új generációt. A stílus persze maradt: a hivalkodástól eddig sem mentes légbeömlők és légterelők még nagyobbra nőttek, a hátsó lökhárító alatt pedig immár három kipufogóvég hirdeti a lóerők diadalát. A vörös részletek az új modellen is elszaporodnak, melyhez a feketére fényezett felnik mögé bujtatott vörös féknyergek, valamint a vörös Alcantara belső is hozzájárul.

Az új, tizedik generációs modell hangolásánál a tervezők kicsit visszavettek az előd egyértelműen teljesítményközpontú keménységéből, és inkább az arany középút felé céloznak – vagyis az új CTR várhatóan úgy lesz kényelmesebb, hogy közben elődjénél gyorsabb lett. Olyannyira, hogy ismét magának szólította a Nürburgring-Nordschleife leggyorsabb elsőkerekes körrekordját. A preparált modell a preparált előd idejét 7 másodperccel múlta felül, 7:47-es időt futva.

A lemezek alatt az előd hajtásláncát találjuk, vagyis egy kétliteres, VTEC erőforrás dolgozik hagyományos turbófeltöltővel. Az új generációban optimalizálták a kipufogógázok áramlását és áthangolták a vezérlést, amely élénkebb gázreakciót és lelkesebb teljesítményleadást biztosít a fenti tartományban. A nyomaték nem változott (400 Nm / 2500-4500), a csúcsteljesítmény viszont tíz lóerővel 320 lóerőre gyarapodott, amely továbbra is 6500-as fordulaton hívható le. A tömeg a hivatalos források szerint maradt a jelenlegi 1,33 tonnás értéken, így az előd 5,7 másodperces 0-100-as sprintjénél legfeljebb egy tizeddel jobb hivatalos eredményre számíthatunk.

(Forrás: autopult.hu)