Jump to content

A 911 Carreránál is erősebb lehet az új Porsche Boxster/Cayman GTS

2017. 07. 28. 09:34

A Porsche a legfrissebb kémfotók tanúbizonyságai szerint már gőzerővel teszteli belépő modellsorozatainak csúcsmodelljeit, a 718 Boxster/Cayman GTS-t. Ahogy az várható volt, az új 718 GTS-ek meghajtásáról is a 718 Boxster/Cayman S 2,5 literes, 4-hengeres turbós boxermotorja gondoskodik majd, azonban természetesen emelt teljesítménnyel.

A hírek szerint a GTS szériában akár 375 lóerőt teljesíthet a változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt (ami a turbós benzinmotorok között szinte egyedülálló megoldásnak számít) 4-hengeres egység, aminek csúcsnyomatéka elérheti a 450 Nm-t. A 718 Boxster/Cayman S motorja alapból 350 lóerőt és 420 Nm-t állít csatasorba, és tekintettel arra, hogy már az ‘alap kettőfeles’ is rakétaként mozgatja a kétüléses középmotoros sportautókat, biztosak lehetünk bene, hogy a GTS kivitelek fantasztikusan gyorsak lesznek. Nem mellesleg a 375 lóerős csúcsteljesítmény azt jelentené, hogy a 718 Boxster/Cayman GTS erősebb lesz a 911 belépőmodelljénél, hiszen az alap Carrerák 3-literes kétturbós hathengeres boxermotorja ‘csupán’ 370 lóerő leadására képes.

A 718-as sorozat GTS modelljei persze nem csak a teljesítményről szólnak: a GTS csomaghoz a hagyományoknak megfelelően számos külső-belső, valamint technikai kiegészítő jár, így biztosak lehetünk benne, hogy nem marad el az egyedi kerékszett, a sportkipufogó, a sportfutómű, valamint a sajátos GTS külső és belső kiképzés. Az árakat még nem ismerjük - hiszen a Porsche hivatalosan még be sem jelentette az újdonságokat -, azonban abban már elöljáróban biztosak lehetünk, hogy ár/érték arányban a GTS kivitelek lesznek a legjobbak a szériában, tekintettel arra, hogy felárukat rendszerint ‘fedezik’ a GTS által nyújtott plusz extrák, így az egyediség és az extra teljesítmény általában ‘ingyen’ van a GTS Porschékhoz. Mi már alig várjuk az újdonságokat!

 

(Forrás: autopult.hu)