Jump to content

Az elektromos jövőre gondolva új jelölést kapnak az Audik

2017. 08. 25. 11:53

Nem gyakori, épp ezért jelentős fordulat, ha egy gyártó belenyúl a jól bevált, régóta alkalmazott elnevezési struktúrájába. A legritkábban a legnagyobb márkák hoznak ilyen döntést, azonban az Audi most vett egy nagy levegőt és új elemként egy plusz számot présel be a modell kódja és a motor hajtóanyagát jelölő betűkombináció közé, a motor lökettérfogata helyett.

A Mercedes-Benz vagy épp a BMW régóta alkalmaz számozást a motorok képességeire utalván, azonban tény, hogy a német prémium gyártók lökettérfogatra utaló számkódja ma már elavultnak számít. Ennek megfelelően a számok már inkább teljesítményszintre, mint lökettérfogatra utalnak. A négykarikásoknak is megvolt ez a fajta megkülönböztető jel, a modelleket ugyanis jelenleg a típuskód (pl.: A4, Q7), valamint az energiaforrás (pl.: benzin - TFSI, dízel - TDI, gázos - g-tron…stb.) és közéjük ékelve a lökettérfogat literben mért értékének megjelölésével gyártották le az ingolstadtiak, amennyiben a tulaj nem kéri annak eltüntetését.

 

Az Audi ezentúl a fent említett, két kód közé ékeli az új számpárost, amely a trendeknek megfelelően és abszolút érthető módon a motor teljesítményére utal. Az új szisztéma szerint például a 81 és 96 kW (azaz 110 és 131 lóerő) közötti erőforrások a ’30’-as jelet viselhetik a farukon. Továbbá a ’35’ a 110 és 120 kW (150-163 LE) közti teljesítményt reprezentálja, a ’40’ a 125 és 150kW (170-205 LE), intervallumra utal, és így tovább, míg a mind felett álló ’70’ pedig a 400 kW (545 LE) feletti példányokat jelöli meg.

Az új nevezéktan bevezetését követően az eddig A3 1.6 TDI plecsnit immáron A3 30 TDI váltja, s ugyanígy például az A1 1.0 TFSI helyett A1 25 TFSI szerepel majd. Az új rendszer nem érinti az S, RS és R8 modelleket, amelyeknek nagyteljesítményű mivoltára maga a betűjelölés utal.

Azonban az új technológiák esetén is alkalmazható lesz ez a fajta elnevezési megoldás, hiszen a lökettérfogatos módszer az elektromosok és hibridek megjelenésével idejemúlttá vált. Ennek megfelelően a fenti, teljesítményszintet megjelölő számozás érvényes lesz a TFSI és TDI modellek mellett a g-tron és e-tron példányokra is.

(Forrás: autopult.hu)