Az első dízelcsúcson született megállapodás ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítéséről, valamint a dízelautók minőségi cseréjére adott roncsprémium nem elegendő a járműpark károsanyag-kibocsátásának megfelelő mértékű csökkentéséhez, a környezetvédelmi előírások betartásához. Ehhez további intézkedésekre lesz szükség.
A kancellár jelezte, hogy a szeptember Frankfurti Autószalonon (IAA) nagy hangsúlyt kell helyezni az új hajtáslánc-technológiák bemutatására, ugyanakkor helytelen lenne háttérbe szorítani a várhatóan még több évtizeden át kulcsfontosságú szerepet betöltő belsőégésű motorokat.
A Volkswagen kiállt a dízelcsúcson született megállapodás eredményei mellett a német szövetségi környezetvédelmi miniszter kifogásaival szemben.
"A dízelcsúcson nagyon ésszerű kompromisszum született" - szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában.
A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlő szoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként.