Talán mondanunk sem kell, hogy az EQ ForTwo minden részletében valódi koncepcióautó lett: letisztult formák, különleges fénytestek, átlátszó, felfelé gördülve nyíló ajtók – amelyek ráadásul megjelenítőként is szolgálhatnak – és elöl egy kijelző, amelyen a külvilágnak szóló üzeneteket tud megjeleníteni az autó. A gyáriak 2030-ra képzelnek el hasonló négykerekűeket, melyek természetesen teljesen elektromosak, önvezetőek, és ami talán a legfontosabb, megoszthatóak lesznek.
Az utastérbe bepillantva az autonóm képesség rögtön egyértelművé válik, hiszen a szintén végletekig leegyszerűsített, két személy számára kifejezetten tágas helyet biztosító kabinban nincs kormánykerék és pedálok. Egy méretes kijelzőt azért beszereltek a gyáriak, hogy az utasok minden fontos információt láthassanak az autóról, az úti célról és egyéb fontos dolgokról az utazással kapcsolatban.
Az energiaforrásról egy 30 kWh-s akkumulátor gondoskodik, melyet akár vezeték nélkül is tölthetünk, így egyáltalán nincs szükség emberi beavatkozásra a koncepció folyamatos működéséhez Ez pedig hatalmas előny, kiváltképp, hogy egy fejlett autómegosztó szolgáltatás keretein belül álmodták meg a gyáriak a Vision EQ ForTwo-t. A teljesítményről és a hatótávról nem esett szó, de előbbi a városi használat és az önvezető képesség okán, utóbbi pedig a vezeték nélküli töltés miatt válik lényegtelenné – persze azt feltételezve, hogy 2030-ban már minden nagyváros tele lesz ilyen töltőpontokkal. Az autó működéséről egyébként alább egy videót is megtekinthetnek.
A Daimler egyébként nagy terveket szövöget, hiszen 2022-re már több mint 10 tisztán elektromos autót szeretne tudni a kínálatában – ebbe természetesen minden márkáját beleértve. Ez az elektromos flotta pedig az aprócska Smarttól a méretes SUV-ig minden kategóriát lefed majd, így mindenki megtalálhatja majd a számára legmegfelelőbb modellt a németek kínálatában.