Nem arról van szó, hogy valamilyen szabályozótestület erre esetleg kötelezte volna a csillagos gyártót, hanem egy önkéntes forgalmazás-felfüggesztésről van szó. Az ok nem más, minthogy a Mercedes tovább kívánja optimalizálni az E350d V6-os turbódízelmotorját, és hogy ily módon csökkentsék az erőforrás nitrogénoxid kibocsátását.
A gyártó meg kívánja változtatni az OM642 LS típusszámú öngyulladós motor befecskendezési eljárását, ezenkívül pedig egy a korábbinál nagyobb méretű SCR-katalizátort szerelnek az autóba. Utóbbinak köszönhetően az AdBlue folyadék nagyobb felületen tudja kifejteni a hatását, ettől függetlenül az AdBlue tartály mérete változatlanul 24,5 liter marad. Megjegyzendő, hogy a GLE 350d és a GLS 350d AdBlue tartálya 38,5 literes.
Egyelőre nem tudni, hogy a 258 lóerős teljesítményű, illetve 620 Nm nyomatékú, 5,1 literes gyári fogyasztású E350d pontosan mikortól lesz újból kapható, mindenesetre több mint valószínű, hogy csak egy néhány hetes kényszerpihenőről van szó.