Nálunk nincs változtatási szándék – így áll a zöld rendszám jelenlegi rendszeréhez a közlekedési ügyekben illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), tudta meg a Vezess. Hivatalos megfogalmazásban ez így hangzik: „A forgalomba helyezéshez kapcsolódó nemzeti szabályozást a közlekedésért felelős tárca a közösségi szabályozással összhangban kívánja tartani. A minisztériumnak az elektromos meghajtással összefüggő járműműszaki szabályozás érdemi megváltoztatására irányuló uniós szakértői előkészítői munkáról nincs tudomása.”
Szerintünk simán lehetne házon belül változtatni a hazai rendszeren, ráadásul bőven lenne mit, és szinte elég lenne 1-2 szám átírása a jogszabályban, amely „környezetkímélő gépkocsik”-nak engedi a számos kedvezménnyel járó zöld rendszám használatát. A villanyautók mellett például olyan plug-in hibrideknek, amelyek kizárólag akksikból táplálkozva, egyhuzamban képesek 25 kilométert megtenni.
Utóbbi az erősen vitatott pont. Mert igaz, hogy teli akksicsomaggal képesek lehetnek erre, ám ha az üzemben tartó hanyagolja a töltést, a jellemzően nagy teljesítményű benzinmotorral hajtott méretes autók kimondottan sokat fogyaszthatnak. Ilyenkor nem hogy kímélnék, terhelik a környezetet, miközben a jellemzően 15-25 millió forint közötti alapárról induló járművek tehetős gazdáinak számos kedvezmény jár a zöld rendszám mellé.