Jump to content

Még finomabb lett – felvarrták a Kia Sorento ráncait

2017. 09. 05. 18:53

Kia Sorento jelenlegi generációja hatalmasat fejlődött az elődhöz képest, ezzel bizony közelebb lépve a prémium szegmenshez is. Az akár hét üléssel is megrendelhető méretes SUV pedig elérkezett modellciklusának feléhez, és ezzel együtt meg is érkezett a menetrend szerinti frissítés, amely több izgalmas újdonságot hozott az ilyenkor szokásos változtatásokon felül is.

A külsőhöz nem kellett lényegesen hozzányúlniuk a gyáriaknak, hiszen a Sorento most is frissnek hat, ráadásul igazodik a Kia legújabb formanyelvéhez is, így csupán a szokásos apróságokat köszönthetjük rajta. Ennek megfelelően enyhén átszabott lökhárítók és új grafikával érkező fényszórók jelentenek változást – utóbbi hátul sikerült látványosabbra. Immár teljesen LED-es fényszórók is elérhetőek, és két új fényezés, illetve friss 18 és 19 colos keréktárcsák is rendelhetőek.

A GT Line csomag megjelenése már látványosabb változásokat hoz: a sportos kiegészítők mellett a Kia dinamikus modelljeiről már ismerős, négyes felosztású, LED-es ködfényszórók és piros féknyergek árulkodnak rögtön az új kivitelről. Az utastérben még finomabb anyagokkal, új formájú kormánnyal és modernebb műszerfali kijelzővel illetve klímakonzollal találkozhatunk – a GT Line esetében egyedi, szürke kontrasztvarrással ellátott, GT Line logós ülések jelzik, hogy a sportosabb kivitellel van dolgunk.

Az új Sorentóhoz elérhető a Kia legmodernebb infotainment rendszere, 8,0 colos képátlójú érintőképernyővel, Kia Conected Services online kapcsolattal és műholdas navigációval. A rendszer az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével képes teljesen integrálni az okostelefonokat, melyeket a középkonzol alján megjelenő vezeték nélküli töltővel kábel nélkül is életben tarthatunk. A Sorentóban egy új, tíz hangszóróval ellátott, 640 watt összteljesítményű Harman/Kardon hangrendszer is bemutatkozott. Az új Sorento innovatív biztonsági újdonságai közé tartozik a sávtartó a fényszóróasszisztens, a fáradtságérzékelő valamint a teljesen LED-es fényszóró aktív kanyarvilágítással.

A hajtáslánc tekintetében egy új, nyolcfokozatú automata váltó jelent fejlődést, mely a 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotorhoz csatlakoztatva fokozott hatékonyságot és jobb dinamikát biztosít. Számokban kifejezve mindez 0,2 másodperccel jobb 0-100-as sprintet (9,4 mp) és fél literrel alacsonyabb vegyes fogyasztást (6,2 l/100 km) jelent a korábbi hatfokozatú egységhez viszonyítva, ami bizony szép eredmény – és akkor a finomabb és ügyesebb váltásokról még nem is beszéltünk. A szokásos hármas felosztás (Eco, Comfort, Sport) mellett az üzemmód-választót immár Smart állásba is helyezhetjük, mellyel az egység folyamatosan igyekszik kitalálni, hogy a sofőr éppen mire készül, és mindig az aktuális körülményekhez alkalmazkodik.

A frissítet Kia Sorento még idén elérhető lesz, és továbbra is 7 év vagy 150 ezer kilométeres garanciát biztosít rá a gyártó. Először élőben a Frankfurti Autószalonon láthatja majd a nagyközönség az autót, ahol a Kia az új Picanto X-Line-t és egy izgalmas koncepciót is kiállít majd.

(Forrás: autopult.hu)