Jump to content

Nem mennek egyelőre 6 henger alá az M-es BMW-k

2017. 09. 28. 18:44

Míg a kompakt Mercedesekből már van négyhengeres AMG, a BMW nem kíván egyelőre 6 henger alá menni az M-szériával. Egyszer persze kénytelen lesz, akkor villanymotort is tesz majd a benzines mellé.

Bár a BMW − az M divíziót vezető Frank Van Meel szavai szerint − egyelőre határozottan visszautasítja azt, hogy elképzelhetőnek tartana egy négyhengeres M modellt, a Mercedes kínálatában már egy ideje találkozhatunk csupán 4 hengerrel és 2,0 literes összlökettérfogattal dolgozó AMG modellekkel, a 45-ösök által. Van Meel ugyanakkor arra emlékeztet, hogy a 6 henger a BMW esetén az M1-es immár 40 éves öröksége.

De nem csak a tisztelgés miatt nem megy a BMW 6 henger alá az M-es modelleknél (egyelőre), hanem azért sem, mert az alacsony fordulaton nem elég erős négyhengereseket nem tartják az M-modellekhez kellően erősnek. Ugyanakkor már most elismerik azt, hogy a jövőben ez változhat. Ha ugyanis villanymotort tesznek a benzines mellé (ahogyan például a nem is négy-, hanem háromhengeres benzinest alkalmazó i8-nál), akkor már kellően erős lehet. Igen ám, de akkor előjön egy újabb probléma, az akkumulátorok miatti tömegnövekedés. Ezért a jelenlegi akkumulátorokkal például nem lenne kézenfekvő egy plug-in hybrid M3 vagy M4, mert 200-300 kilogrammal nehezebb lenne a hagyományosnál, ami bizony jelentősen meglátszana menetdinamikáján, vezethetőségén.

Zöld rendszámra jogosult M-es BMW-re tehát egyelőre nem érdemes várni, ez a széria másról szól, például a márka eddigi legérzékenyebbjének mondott összkerékhajtással és V8-as motorral szerelt új M5-ről vagy például a versenyautóként is készülő M8-ról.

(Forrás: autonavigator.hu)