Jump to content

Elektromos térnyerés – az Audi is elbúcsúzhat a V10-estől

2017. 10. 04. 14:00

Az Audi az utolsó gyártók egyike, amelyik kínál V10-es erőforrást, méghozzá az R8-as sportautó lemezei alatt. Az elektromotorok térnyerésével azonban egyre inkább úgy tűnhet, hogy a négykarikások palettájáról is eltűnhet idővel a kiváló tízhengeres – sőt, az A8-asban található W12-es is.

Minderről maga Peter Mertens, az Audi technikai fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja beszélt nemrég egy interjúban, aminek témája az elektromos modellek voltak. A vezető amellett, hogy megerősítette, hogy a konkurenciához hasonlóan ők is rengeteg villanyos típussal készülnek, kitért a belső égésű erőforrások helyzetére is: „valóban szükségünk van egy V10-es és egy W12-es erőforrásra?” – tette fel a sokatmondó költői kérdést Mertens úr.

 

Mielőtt azért kardjukba dőlnének a márka rajongói, a szakember elárulta, hogy a V8-as erőforrások még jó ideig maradnak, ugyanis az Audi vásárlórétegének egy igen fontos szelete számára elengedhetetlen a nyolc henger egy nagyobb méretű modellbe – de azért hozzátette, hogy örökké ezek a motorok sem élhetnek majd. Mertens egyébként nagy híve a downsizingnak: a Volvónál 2011-től egészen 2017 májusáig töltötte be a kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetői pozíciót, és bár nyilvánvalóan nem egyedül ő döntött erről, de ebben az időszakban dőlt el, hogy a svéd márka a későbbiekben nem fejleszt többet a négyhengeres, 2-literes egységeknél nagyobb erőforrást – persze az Audinál azért más a helyzet.

A nagy benzinesek mellett egyébként a dízelmotorok vége is egyre gyorsabban közeledik, és bár a négykarikás márka valószínűleg jó ideig kínál még öngyulladós erőforrásokat, a konszern másik tagja, a Porsche az évtized végére akár el is búcsúzhat majd a gázolajos egységektől. Az Audi és a Porsche egyébként közösen fejleszt egy prémium elektromos autók számára készített platformot, amely rengeteg elektromos modell alapját adja majd a jövőben – ezek 60%-ban az Audi, 40%-ban pedig Porsche égisze alatt jelennek majd meg. Lassan tehát kezdhetünk elbúcsúzni a nagy belső égésű erőforrásoktól, elsőként pedig a V10 és a W12 tűnhet el a kínálatból.

(Forrás: autopult.hu)