Jump to content

390 lóerős lehet a legavadabb BMW Z4? – jövőre érkezik

2017. 10. 09. 21:04

BMW Z4 koncepció formájában már bemutatkozott idén, és jövőre érkezik a sorozatgyártású modell is, amely a kémfotók alapján megőrzi majd a tanulmány sportos és agresszív megjelenését. A formák leleplezése után a pletykák hamar az autó teljesítményével kezdtek el foglalkozni, és a legújabb hírek szerint – melyek állítólag egy megbízható, bennfentes forrásból származnak – a legerősebb változat akár 390 lóerős is lehet majd.

A BMW egyik munkatársa sajnos már korábban elárulta, hogy nem készül majd vérbeli M verzió a Z4-ből, ugyanis túl drága lenne a fejlesztés, és így a végeredmény is, ami megpecsételné a modell sorsát – habár ez később még változhat. A legvadabb verzió így egy M Performance kivitel lesz, amely az 1-es, 2-esX3-as és X4-es BMW-khez hasonlóan az M40i jelzést és a gyáriak kiváló, 3-literes, soros hathengeres erőforrását kaphatja majd meg, ami előbbiekben 340, az X-es modellekben pedig 360 lóerőt kínál.

A bennfentes forrás szerint a Z4-be két verzióban is belekerül majd ez az egység: B58M1 jelzéssel 340 lóerős kivitelben, illetve B5801 kóddal 390 tagú ménest megmozgatva. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a két változat között a teljesítményen kívül mi lesz majd a különbség, így sajnos az sem teljesen kizárt, hogy a szigorú európai normák miatt kellett a BMW-nek két különböző változattal előrukkolni, és az erősebbet csak a tengerentúli vásárlók kapják majd meg. Legyünk azonban inkább optimisták, és bízzunk abban a forgatókönyvben, hogy az izmosabb verzió egy az átlagosnál vadabb kivitel szívét adja majd, ami nálunk is elérhető lesz – gondolunk itt például egy könnyített, még látványosabb Competition verzióra.

A kiváló hathengeres mellett természetesen kisebb, négyhengeres egységekkel is elérhető lesz az autó 20i és 30i jelzésekkel, 190 illetve 252 lóerővel – legalábbis, ha ugyanabban a változatban kerülnek be, mint a BMW többi modelljébe. Ne feledjük, hogy ezek egyelőre nem hivatalos adatok, de mi azért reménykedünk benne, hogy valóra válnak majd, hiszen a kis, hátsókerékhajtású roadster egy közel 400 lóerős motorral elképesztő menetteljesítményeket nyújthat – és akkor az élményekről még nem is beszéltünk.

(Forrás: autopult.hu)