A témában maga Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce magyar származású vezérigazgatója szólalt meg nemrég, és elmondta, hogy az elektromos hajtáslánc már a tervezés kezdetétől a mérnökök fejében volt, és biztosak lehetünk benne, hogy még a jelenlegi Phantom modellciklusában bemutatkozik majd egy ilyen verzió. Ez azonban egyáltalán nem presztízskérdés az angol márkának, a vezető ugyanis elmondta, hogy az egyre szigorodó szabályok kényszeríthetik rá arra a gyártót, hogy előálljon egy ilyen modellel.
Müller-Ötvös úr elárulta, hogy a különböző szabályok sokkal inkább hatással vannak az ilyen tervekre, mint a vásárlói igények – ebben a kategóriában ugyanis a luxus mindenek felett áll, így igazából nem igazán igénylik a villanyos hajtásláncot az ügyfelek. A szabályozás alatt sem a szigorodó környezetvédelmi normákat érti az elnök, hanem az országok és a nagyvárosok terveit, melyek kitiltanák a belvárosból a belső égésű erőforrással működő autókat – azt pedig nem engedheti meg a Rolls-Royce, hogy emiatt hátrány érje az ügyfeleit. Azt ugyanakkor kijelentette a vezető, hogy a hibrideket teljesen átugorják majd a Phantom esetén, ugyanis ezeket csupán egy átmeneti lépésnek tartják.
Az interjú során az önvzető technológiáról is szó esett, amivel kapcsolatban elmondta Müller-Ötvös úr, hogy egyáltalán nincsenek ellene, de inkább várnak vele addig, amíg olyan szintre fejlődik, hogy a sofőr teljesen elengedheti majd a kormányt, és nem kell figyelnie a vezetésre. Ez egyébként érdekes kérdés, hiszen a Rolls-Royce Phantom például tipikusan sofőrös autó, és amíg nem jut el odáig a technológia, hogy teljesen kiváltsa a sofőrt, addig az ügyfeleket valószínűleg kevéssé érdekli, hogy képes-e rá az autó, vagy sem – lévén úgyis ott van a sofőr, akinek az a dolga, hogy figyeljen és vezessen.