Jump to content

48 V-os hibrid hajtásláncot kapott az E-osztály Coupé és Cabrio

2017. 10. 27. 23:03

A „downsizing” a prémium gyártókat sem kerülheti el, erre pedig kiváló példa a Mercedes-Benz legújabb erőforrása. A csillagosok egy vadonatúj, 2-literes négyhengeres erőforrást mutattak be az E-osztály Coupé és Cabriolet lemezei alatt, amely a 48 Voltos, úgynevezett „lágy” hibrid technológiával felvértezve kíván betörni az eddig hathengeresek által uralt teljesítményszintekre.

Túlzás lenne azt állítani, hogy a Mercedesnek eddig nem volt bivalyerős négyhengerese, hiszen az A 45 AMG lemezei alatt teljesítő 2-literes egység 381 lóerőt szuszakol ki magából. A most bemutatott, M 264 kódjelű motor feladata azonban teljesen más, hiszen a teljesítmény mellett a hatékonyság és a finomság is kiemelt szempont volt a fejlesztés során. Az E-osztály Coupé és Cabrio lemezei alatt 350-es jelzéssel bemutatkozó erőforrás pedig 299 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot kínál a vásárlóknak, az erőt pedig a csillagosok 9-fokozatú automatája juttatja el a hátsó kerekekhez.

A közel 150 lóerős literteljesítmény szép eredmény, azonban a kellő erő mellett a fokozott hatékonyság az újdonság nagy erőssége, ezt pedig a 48 Voltos elektromos önindítónak és a szintén 48 Voltos villanyos vízpumpának köszönheti, melyek egyfajta lágy hibrid rendszert hoznak létre. A fogyasztáscsökkentő funkciók mellett az új rendszer 2500-as fordulat felett plusz 14 lóerős extra erőt és 150 Nm nyomatékot is tud biztosítani az autónak egy kis ideig.

Az új erőforrás nagy erőssége, hogy vitorlázás vagy lassítás közben is le tudja állítani az erőforrást, aminek köszönhetően sokat spórolhatunk az üzemanyaggal, ráadásul a gyáriak azt ígérik, hogy az autó olyannyira kulturált lesz, hogy alig vesszük majd észre, hogy mikor jár a motor, és mikor nem. A Coupé esetében egyébként 6,7, a kabrió változatnál pedig 6,8 literes fogyasztást ígérnek a gyáriak, míg a 0-100-as sprint 5,9 és 6,1 másodpercet vesz igénybe – a végsebesség 250 km/h-ban van korlátozva.

Az E-osztály Coupé és Cabriolet az új erőforráson kívül néhány egyéb extrával is gazdagodott: két új szín, új díszítőelemek és a frissített S-osztályban bemutatkozott ENERGIZING funkció is elérhető lesz, amely a klimatizálás (illatosítással), az ülésklimatizálás, a masszírozás, valamint a belső világítás és a zenei atmoszféra segítségével képes ellazítani a vezetőt. Az E 350 Coupé és Cabriolet hamarosan rendelhetővé válik – a kupé esetében valamivel 19 millió feletti, a kabriónál pedig 21 millió körüli alapárral számolhatunk a német árlista alapján.

(Forrás: autopult.hu)