Az ügyben Naomichi Hata, a márka új üzleti terveiért felelős vezetője nyilatkozott nemrég. A szakember elmondta, hogy az üzemanyagcellás technológia hamarosan jóval olcsóbb lehet majd, ennek köszönhetően az eladások hirtelen növekedésnek indulhatnak a jövőben. Azt is hozzátette a vezető, hogy a hidrogénes négykerekűek egy áron futhatnak majd a hibrid autókkal, ami bizony komoly fegyvertény lenne – noha a fő probléma addigra már inkább az infrastruktúra és a kutak alacsony száma lehet majd.
„A 2020-as évek elején fogjuk bemutatni az új generációs üzemanyagcellás technológiánkat, ami egy hatalmas előrelépés lesz. Ma a Mirai gyártása 3000 példányra van korlátozva évente, azonban 2025-re megtízszereződhet. Addigra – legalábbis Japánban – a hibridek és a hidrogénes négykerekűek egy ársávban helyezkedhetnek majd el” – mondta Hata.
Rengeteg autógyártó döntött már úgy, hogy elengedi – vagy inkább el sem kezdi – az üzemanyagcellás autók fejlesztését, és csak az akkumulátoros elektromos autókra koncentrál, azonban sokan vannak azok is, akik még mindig komolyan gondolják a hidrogén felhasználását. Elég például a Mercedes-Benzt említeni, akik nemrég mutatták be hidrogénes GLC-jüket, de a Hyundai is hamarosan jön egy új üzemanyagcellás modellel, és persze a Toyota is folyamatosan fejleszti a technológiát – de az Audi, a Honda és a BMW sem állt még le. Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a jövő ezen a téren.