Jump to content

Hennessey Venom F5

2017. 11. 02. 12:23

Miközben a legnagyobb lehetséges végsebességért folytatott presztízsharc kitartóan folytatódik, mi nem győzzük ecsetelni, hogy a puszta gyorsaságnál a volán mögötti élmények sokkal fontosabbak. Vélhetően azért ebben sem fog fukarkodni a Hennessey új szuperautója, a Venom GT utódja. Ráadásként pedig ott van a beígért 484 km/h-s végsebesség…

A Lotus alapok immár a múlté, a Hennessey az új modellhez egy egyedileg épített szénszálas csővázat alkotott. A karosszériát is a pehelysúlyú, de erős anyag alkotja, az új, könnyedebb forma pedig nem csak természetesebb, hanem áramvonalasabb is: 0,44 helyett 0,33-as a légellenállási együtthatója, amivel még a 0,38-as Bugatti Chironnál is könnyebben szeli a levegőt – igaz, a 480-as tempónál abszolút nem mellékes leszorító erő mennyisége kérdéses. Végsebesség üzemmódban annyi biztosan nincs belőle, ilyenkor ugyanis az aktív hátsó légterelő alacsonyabb pozícióba áll.

Mindenesetre teljesítményből nem lesz hiány: a 7,4 literes, alumínium, biturbó V8-as 1622 lóerőt présel ki magából, amelyhez 1762 Nm nyomaték társul. Mindezt hétfokozatú robotizált automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez, amelyeken Michelin Pilot Cup 2 abroncsok feszülnek. Opcionálisan a szekvenciális helyett kérhetünk hatfokozatú kézi váltót is, de Hennessey elmondása szerint a GPS-alapú menetstabilizálónak egészen 225 km/h-s tempóig van folyamatosan dolga padlógázon, úgyhogy a tapadás hiánya miatt amúgy sem leszünk tétlenek.

A munkának pedig megvan a gyümölcse: ha van tapadás a 0-300 csupán 10 másodperc alatt megvan, a 0-400-at is kipipálhatjuk 20 másodperc alatt, és még utána is 84 km/h ráadást préselhetünk ki az autóból.

Az egyelőre ismeretlen kialakítású beltérben bőr, Alcantara és szénszál fogad, központi rendszerként pedig egy Apple iPad-et hasznosítnak az amerikaiak. A tágasságra nem lehet panasz: az egyik megrendelő egy közel két méter magas amerikai rögbi játékos, akik állítólag kiválóan elfér a vezetőülésben.

(Forrás: autopult.hu)