Jump to content

A Porsche nem adja alább: nem lesz 2-literesnél kisebb motorjuk

2017. 12. 02. 09:35

Sokan nem nézték túl jó szemmel, amikor a Porsche bemutatta a 718 modelleket, melyek a Boxster és a Cayman frissítéseként, 2-literes, négyhengeres erőforrással léptek színre. Azóta persze már többször is bebizonyították a németek, hogy hiába lett kisebb a motor, az élmények tovább fokozódtak, de sokan azért mind a mai napig aggódtak, hogy esetleg még tovább megy majd a Porsche a downsizing irányába. Most azonban mindenki megnyugodhat, ugyanis a gyáriak bejelentették, nem mennek 2 liter alá.

Minderről maga Michael Steiner, a kutatási és fejlesztési részleg igazgatótanácsának tagja beszélt egy interjúban, amiben elmondta, hogy nem jelentene problémát, ha még kisebb, akár 1-literes motorokat kellene fejleszteni, de ez már semmilyen szempontból nem lenne jobb. A vezető kiemelte, hogy egy ilyen aprócska erőforrásból egyszerűen nem lehetne kihozni a kellő erőt, így mindenképpen egy hibrid rendszerhez kéne csatlakoztatni, hogy alacsony fordulaton is megfelelően viselkedjen az autó. Ez azonban csak plusz súllyal és bonyolultabb megoldásokkal járna, így egyáltalán nem lenne hatékony.

Mindezek ellenére persze egyértelmű, hogy az elektromotorok jelentik a jövőt, de a Porsche inkább a teljesítmény növelését és a fogyasztás csökkentését szeretné ezzel elérni, és nem szeretné, ha bármilyen hátránnyal járna a vásárlók számára – például teljesítmény terén. Az tehát már szinte biztosra vehető, hogy előbb jelennek majd meg a teljesen elektromos Porschék, mint a 2-literesnél kisebb erőforrások. A Panamera esetében például egyre többen választják a hibrid változatokat, és a németek latba vetették egy szintén hibrid 911 megalkotását is – a teljesen elektromos verzió azonban még arrébb van, ugyanis az akkumulátorok egyelőre túl nehezek, ami hátrányára válna a vezethetőségnek és a súlynak.

A Porsche egyébként jól áll a fejlesztésekkel: elég csak az LMP1-es versenyautójukra gondolni. A 919 Hybridben egy mindössze 2-literes, V4-es erőforrás található, de a különböző elektromos rásegítéseknek köszönhetően a rendszer összteljesítménye 900 lóerő – az alapok tehát megvannak a németeknél. Hamarosan ráadásul érkezik az első teljesen villanyos Porsche is a Mission E sorozatgyártású verziójának képében. Bárhogy is legyen, egy dologban biztosak lehetünk: a gyáriak nem engednek majd abból az elvükből, hogy a vezetési élmény az első, így nem kell aggódnunk egy percig sem.

(Forrás: autopult.hu)