Erről a Land Rover egyik magas rangú vezetője, Jerry McGovern beszélt egy interjúban, amiben elárulta, hogy az I-Pace Land Rover változata tulajdonképpen szükségszerű és elkerülhetetlen. Azt persze nem árulta el, hogy mégis mikor és pontosan milyen formában léphet majd színre az autó, de azt azért megerősítette, hogy a terepképességekre nagyon oda fognak figyelni. Utóbbi egyébként – az eltérő formavilág mellett – elég is lehet ahhoz, hogy elhatárolják a Jaguartól saját modelljüket, hiszen amennyiben valakinek fontosak az off-road tulajdonságok, úgy biztosan a Land Rovert választja majd, míg ha valaki inkább a sportosságot tartja szem előtt, annak ott lesz az I-Pace.
McCovern azt is elárulta, hogy a belső égésű erőforrás eltávolítása jóval szabadabb kezet enged a formatervezőknek, hiszen a tisztán elektromos hajtáslánc jóval kevesebb helyet foglal, és könnyebben alakítható is. A szakember szerint ez amellett, hogy felszabadítja a tervezőket, rengeteg kérdést is felvet, melyek közül a legfontosabb az lehet, hogy mégis mire használják fel a felszabaduló helyet – ez pedig nagy hatással van az autó megjelenésére is.
Az erőt egyébként jó eséllyel ugyanaz a rendszer szolgáltatja majd, ami két 200 lóerős elektromotorból és egy 90 kWh-s akkumulátorból áll. Míg az egyik villanymotor az első, addig a másik a hátsó tengelyt hajtja, így összkerékhajtásról és összesen 400 tagú ménesről illetve közel 700 Nm-es csúcsnyomatékról beszélhetünk, aminek köszönhetően nagyjából 4,2 másodperc alatt fogja letudni a 0-100-as sprintet az I-Pace – a hatótáv körülbelül 350 km lesz. Ez a megoldás egyébként még a korábbi tanulmányban mutatkozott be, de a hírek szerint nem, vagy legalábbis nem sokat változik majd sorozatgyártásra.