A pletykák értelmében egy vadonatúj fejlesztésű, kis hengerszögű V6-os - vagyis egy ún. VR6-os, aminek a Volkswagennél történelme van -, és természetesen feltöltött benzines erőforrás kerülhet az Arteon R motorházteteje alá, a mai technológiával pedig a csúcsteljesítmény kis túlzással annyi lehetne, amennyit csak ki szeretnének hozni belőle a mérnökök. Állítólag 400 lóerő feletti érték a cél, ami minden további nélkül megvalósítható lehet, hiszen ma napság a 150 lóerős literteljesítmény egyáltalán nem lehetetlen, ami 3 literből akár 450 lóerőt jelent.
Az Arteon R persze nem csupán egy bivalyerős motorról szól, hanem minden részlet - a külső-belső megjelenés, a teljes hajtáslánc, a futómű, a kormányzás, a fékek és az aerodinamika is - igazodik a 400 lóerőhöz. Az elsődleges konkurens a V6-os Kia Stinger lehet, de az Arteon R abszolút a prémium kategória krémjében versenyezne. További, hivatalos információk esetén azonnal jelentkezünk.