A gazdasági tényezőnek több oka is lehet: egy ilyen csúcsminőségű sportautó gyártása egyrészt nagyon költséges és időigényes, továbbá számos olyan területet, gyárat/gyár-részt, illetve technológiát szükséges egy ilyen kaliberű modell számára fenntartani, hogy a jelentős kiadásokat nem képes fedezni a kevés értékesített példány. Az sem javítja a helyzetet, hogy az R8 esetében rengeteg alkatrész típus-specifikus. Az R8 leköszönése azért (is) lenne különösen fájó, mert egy utolsó mohikánt veszítenénk el: a típus az egyik utolsó, V10-es szívómotorral gyártott szériagyártású sportautó. A testvérmodell, vagyis a Lamborghini Huracán sorsáról egyelőre nincs információnk, de reméljük, hogy a zseniális 5,2 literes V10-es szívómotor legalább a ‘Lambóban’ tovább él még egy jó darabig.
Különben elképzelhető, hogy az Audi R8 mégis marad, csupán a hajtásláncát cserélik le. Olyan pletykák is napvilágot láttak ugyanis az elmúlt időszakban, hogy az R8 az emissziós szempontból nem éppen ideális V10-es szívómotor helyett akár egy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot kapna, aminek benzines alapját a márka 2,9 literes V6-os biturbós benzinmotorja adhatja, akár 450-470 lóerős csúcsteljesítménnyel - és ugye még ehhez jönne a villanymotor ereje (körülbelül 120 lóerő). A kérdés mindenesetre mindaddig nyitva marad, ameddig az Audi nem nyilatkozik hivatalosan a végleges ‘hogyantovábbról’, de mi azért titkon reméljük, hogy még jó pár éve lesz az R8-nak, aminek imádnivaló motorját különben épp hazánkban, az Audi győri gyárában készítik.