Jump to content

A Vitara viszi a hátán a Suzuki 2017-es évét is?

2017. 12. 28. 20:29

Mikor legördült Esztergomban az első Vitara a gyártósorról, csak remélték a sikerét. Mára azonban számszerűsíthető a siker, hiszen jól fogy a modell. 2016-ban rekordmennyiséget adtak el belőle, a Vitara volt a Magyar Suzuki kabalamodellje tavaly. A 2017-es évet is elviszi a hátán? Nézzük, mi történt idén Esztergomban!

A Suzuki 2017-ben 11 780 darab új személyautó eladását tervezte Magyarországon, ami 2017-ben is 11 százalékot meghaladó piaci részesedést biztosítana a márkának a megközelítőleg 103 ezer darabosra prognosztizált újautó-piacon. 2016-ban a Datahouse statisztikái szerint 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a Suzuki 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. A jó eredmény elsősorban a Vitara váratlan sikerének köszönhető: 6538-at adtak el belföldön az Esztergomban gyártott modellből, amely a SUV-szegmensből 23,2 százalékos részesedést hasított ki. Népszerű volt a másik esztergomi modell, az S-Cross is, ebből 1643 darabot adtak el idehaza.

Április közepére az esztergomi üzemben legyártották a hárommilliomodik autót, egy SX4 S-Crosst. A gyártósorról egyébként 2014 júliusában gördült le a 2,5 milliomodik Suzuki.

Összehasonlításképpen: a három magyarországi autógyárban, a győri Audiban, a kecskeméti Mercedesben és az esztergomi Suzukiban 2016-ban több mint félmillió autó készült. A Suzuki 211 ezer, a Mercedes 190 ezer, az Audi 123 ezer új autóval járult hozzá az ágazat teljesítményéhez.

Önvezető járművek fejlesztése japán szemszögből címmel tartott előadást az Automotive Hungary járműipari szakkiállításon a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese, Urbán László. A szakember elmondása szerint az olimpiához köthető céljukhoz a japánok vaskos pénzkötegeket költenek el: a tervezett éves költségvetésük a témában 50 milliárd yen, ami körülbelül 135 milliárd forintra rúg. Ebből a tetemes összegből kizárólag az önvezető technológiákhoz kapcsolódó összeg mintegy 7 milliárd yent tesz ki. A szigetországban a miniszterelnökségnek jelentő tudományos tanácsot hoztak létre, mely afféle minisztériumok közötti együttműködést takar a mindennapokban. A bizottság átfogja az összes olyan szervezetet, amelyeknek közük van a közlekedéshez: a rendőrség, a belügyminisztérium, a gazdaságügyi minisztérium, a turizmus, és az infrastruktúra kiépítéséért felelős minisztérium is részt vesz a projektben. A bizottság évente összeül és megtárgyalja az eredményeket, hamarosan a negyedik ilyen ülésüket tartják. Biztonságos, felhasználóbarát, akadálymentes – ilyen közlekedésen dolgoznak a japán szakemberek.

(Forrás: autopro.hu)