Az új A-osztállyal azonban nagy dobásra készül a márka, az új kompakt természetesen jobb lesz, mint valaha. Kezdjük ott, hogy a legkisebb Mercedes-Benz tiszta lappal indul már a padlólemez tekintetében is: az áttervezett platform tengelytávolsága 3 centiméterrel nagyobb, és kiderült, hogy a modell kétféle futóművel érkezik majd.
Elöl mindkét összeállítás MacPherson kialakítású, hátul azonban az egyszerűbb modellek egy egyszerű, de jól kitalált csatolt lengőkaros futóművet kapnak, miközben a drágább, erősebb modellekben többlengőkaros futóművet találunk. Állítólag már a széria futómű is sokkal jobb lesz a kifutó A-osztályénál (pedig utóbbiban többlengőkaros van hátul), lényegesen jobbnak ígérkezik a rugózási/csillapítási kényelem, sőt, a zajkomfort is.
A motorkínálat az előzetes információk szerint összesen 9+2 tagot számlál majd: 5 benzinmotort és 4 gázolajos erőforrást várhatunk, továbbá két sportos AMG kivitel is lesz, egy kicsit gyengébb A35, valamint egy akár 400 lóerős A45. A belépő dízeleket várhatóan továbbra is a Renault szállítja (1.5 dCi-k). Mindezeken felül az utastér teljes egészében átalakul, megjelenik a szélesvásznú ‘cockpit’, jobbá válik a körkilátás, a légbeömlők pedig az E Coupét idézik.