Jump to content

Fejlődik a BMW iPerformance zászlóshajója, a 740e

2017. 12. 31. 12:37

A rendszerint meglehetősen pontos, illetve valós információkat megosztó BMW Blog BMW-rajongó weboldal hírei szerint a bajor gyártó kezelésbe vette konnektoros hibrid csúcsmodelljét, vagyis a 740e-t, amit nemrégiben nekünk is volt szerencsénk egy teszthét keretében alaposan górcső alá venni.

A hibrid luxuslimuzint nagyon szerettük és kétségtelenül a 40e a paletta egyik legérdekesebb tagja, azonban leírtuk, hogy picit nagyobb akkucsomagra, ezáltal nagyobb elektromos hatótávolságra, továbbá valamelyest izmosabb villanymotorra vágynánk, ugyanis hiába remekel a 740e, viszonylag hamar eléri tartalékait a hibridrendszer villanyos része és így 2018-hoz közeledve jó néhányan többet tudnak. Úgy látszik, hogy a BMW meghallgatta és elfogadta a finom kritikákat, ugyanis a pletykák szerint pontosan ezeken a pontokon fogják fejleszteni a németek a 7-es sorozat konnektoros hibrid tagjait.

A BMW Blog információi szerint egyrészt egy, a jelenleginél jóval izmosabb villanymotor kerülhet a 7-es lemezei alá, aminek köszönhetően a jelenleg 326 lóerős rendszerteljesítmény megközelítené a 400 lóerőt. A feltöltött 2-literes, 4-hengeres benzinmotor erősítéséről nem szóltak a hírek, a B48 kódjelű erőforrás jelenlegi formájában 258 lóerő és 400 Nm leadására képes a 740e-ben. A 9,2 kWh kapacitású akkumulátort viszont egy nagyobb energiasűrűségű akkura cserélnék a gyáriak, aminek köszönhetően a jelenlegi (maximum) 40 km-es villanyos hatótáv nagyobb lehetne. A hírek szerint a nagyobb teljesítmény révén 740e helyett 745e típusjelzéssel folytathatná pályafutását a BMW iPerformance részleg csúcsmodellje, amely a vezeték nélküli töltés opcióját is megkaphatja.

 

(Forrás: autopult.hu)