Jump to content

Az iPhone X technológiai áttörését hasznosíthatják a jövő elektromos Volkswagenjei

2018. 01. 17. 14:16

A most zajló Las Vegas-i Elektrotechnikai Kiállításon (CES) mindenki igyekszik nagyot dobni; ez alól pedig az autógyártók sem kivételek. Ezúttal a Volkswagen és az Nvidia dolgozott ki egy közös megoldást, amely az első ízben az iPhone X-en látott arcfelismerést alkalmazná a jövő elektromos autó, például az ID Buzz esetében. De miről is van szó?

A stílust illetően kellemes egyveleget képez a wolfsburgiak kisbusza a modern megjelenés és a múltidézés elemeit felhasználva. A teljesen elektromos hajtáshoz tervezett platform nagy segítséget nyújtott abban, hogy a mérnökök a lehető leghatékonyabban tudják kialakítani a belső teret, így nem csoda, hogy az adott külső méretekhez tágas utascella társul. A magasépítésű, alapvetően dobozt idéző forma akár 8 személy számára tud kényelmet nyújtani.

Az ID Buzz egyébként nem más, mint a Volkswagen következő évtizedre tervezett elektromos autós offenzívájának egyik fontos tagja. A gyártó célja nem más, mint a dízelbotrányt követő, megtépázott állapot után felállni és a következő fontos korszakban, a villanyautók érájában az élvonalba kapaszkodni. A németek mintegy öt elektromos típust kívánnak bemutatni, amelyek között ott van a tavalyi Párizsi Autószalonon debütált négyüléses ID. A további három újdonság nem más, mint egy crossover, egy szedán és egy sportmodell.

Nem csak az elektromos hajtás, de az élvonalbeli elektrotechnika is kiemeli majd ezeket a modelleket a tömegből, így például az Nvidiával közösen megalkotott arcfelismerés. "A jövőben minden autóban lesz mesterséges intelligenciára alapuló asszisztens hang-, gesztus- és arcfelismeréssel, valamint kiterjesztett valósággal," nyilatkozta magabiztosan Jensen Huang, az Nvidia vezetője. A rendszerek megfelelő összehangolásával a lehetőségek korlátlanok. A vezető arcát felismerve a jármű felveszi a neki megfelelő beállításokat, megakadályozhatja az illetéktelen kézbe kerülő kulccsal történő lopást, de az arcmimikánkat pásztázva a fáradtságérzékelésen túl az aktuális hangulatunkra is következtethet. Megtanulhatja szokásainkat, zenei ízlésünket, sőt, szenzorokkal testünket pásztázva magától állíthat a belső hőmérsékleten, ha melegünk van, vagy éppen fázunk.

A Volkswagen elektromos offenzívája 2020-ban veszi kezdetét és teljesen új architektúrára épül. Ez az a pont, ahol teljesen új generációs, tisztán elektromos járműveket dobunk piacra. 2025-re éves szinten mintegy egymillió eladott villanyautónál szeretnénk tartani, s közben az elektromos autózás a Volkswagen egyik védjegyévé válhat” – nyilatkozott optimistán a következő nagy lépést illetően Herbert Diess, a márka egyik legfontosabb embere.

Az ID Buzz lemezei alatt két elektromotor lapul: az első, rövid túlnyúlásban az egyik, míg a hátsó tengelynél a másik. Ennek következtében teljes értékű összkerekes modell a VW villamos kisbusza, miközben a kompakt ID egyetlen motorjával csupán a hátsó kerekeket hajtja. A villanymotorok mindegyike picivel 200 lóerő feletti teljesítmény leadására képes, így a bő 400 lóerővel 5 szekundumos 0-100-as sprintre képes a mikrobusz. A csúcssebesség elektronika által került korlátosra, 160 km/h értékben.

A Volkswagen emellett tisztán hátsókerékhajtással is tervezi majd piacra dobni az ID Buzzt, abban az esetben viszont 270 lóerő körül alakul a teljesítmény. A padlóba 111 kWh összkapacitású akkumulátor csomag kerül, ami zéró kibocsátás mellett tesz lehetővé 600 km-es, azaz nagyon is korrekt hatótávolságot. Ez a képesség felülmúlja a tavaly bemutatott e-Budd produkcióját. A gyártó szerint az akkupakkot 30 perc alatt fel lehet tölteni 80%-ra, ami 480 kilométer megtételéhez elegendő.

Az ID Buzz esetében természetesen már beszélhetünk autonóm vezetési képességekről, tehát a Volkswagen mindenképpen szeretne addigra használható önvezető rendszert összepakolni. Mindemellett az utastérben 180 fokban elfordítható ülések és érintőpaddal is szerelt műszerfal szerepel a repertoárban. Az autó egyébként 4941mm hosszú, 1976 mm széles és 1963 mm magas. Az alapokat a villanyautózáshoz kifejlesztett MED platform adja, 3300 mm-es tengelytávolsággal.

(Forrás: autopult.hu)