Az új Jetta ugyanis a tengerentúli Passat alá sorol be méretben, vagyis a nálunk futó Jettáknál nagyobb lett, formák terén pedig a célpiac okán sokkal jobban az amerikai ízlés felé húztak a tervezők. Erről árulkodnak a nagy lámpatestek és az erőteljes hűtőmaszk. A 4,7 méteres szedán első túlnyúlása rövidebb, a hátsó hosszabb lett, a belső tér pedig a gyáriak szerint sokat nőtt. Belül a Volkswagen aktuális berendezkedésének egy változatát láthatjuk, főszerepben az akár 9,2 colos központi kijelzővel és digitális műszerfallal.
A motortérben a jól ismert 1,4 literes turbós benzines dolgozik, amely 150 lóerőt és 250 Nm nyomatékot teljesít. Ezt a széria hatfokozatú kézi váltó mellett opcionálisan nyolcfokozatú automataváltó továbbíthatja az első kerekekhez. Amerikában kissé más az adórendszer, így ott nagyjából 4,8 millió forintnyi dollárt kérnek a gazdag alapfelszereltségű modellért – de átszámolni felesleges, mert az európai forgalmazás elmarad.