Jump to content

Minden idők legdurvább középmotoros Ferrarija lesz a 488 GTO

2018. 01. 20. 22:04

A Ferrari középmotoros büszkesége, a 488 GTB eleve a világ egyik legjobb, legélvezetesebb és legkívánatosabb sportautója, azonban a tehetős ügyfeleknek ennyi nem elég, így a gyártónak sem, hiszen tudjuk, hogy a kereslet kínálatot szül. Sebaj, így fejlődik a világ! Még idén érkezik a 488 csúcsverziója, ami minden idők legkeményebb szériagyártású V8-as Ferrarija lesz.

Már a ‘sima’ 488-as 3,9 literes, V8-as, kétturbós középmotorja sem nevezhető harmatgyengének a maga 660 lóerős csúcsteljesítményével, ám a Ferrari mérnökei még többet kihoztak a fantasztikus orgánummal megáldott potens erőforrásból: legalább 700 lóerő leadására lesz képes a biturbós V8-as, ami a 488 versenyverziójának, vagyis a Challenge kivitelnek az átalakított erőforrását örökli. Igazi versenymotor kerülhet hát az újdonságba ami a pletykák szerint ráadásul a 488 GTB erőforrásánál 10 %-kal könnyebb is lesz.

Állítólag 488 GTO néven kerül piacra a középmotoros csúcsmodell, ami nem lenne meglepő lépés az olaszok részéről, hiszen a különlegesen erős, és esetleg könnyített Ferrarik esetében immár hosszú évtzedek óta vissza-visszaköszön a GTO típusjelzés, ráadásul a 488 GTO egyben nevét tekintve is emléket állítana a ’80-as évek legendás középmotoros turbós Ferrarijának, a 288 GTO-nak. A 488 GTO különben a 458 Speciale utódjának tekinthető.A márka rajongói és a potenciális vásárlók számára további jó hír, hogy a 488 GTO nem csupán a nagyobb teljesítményről fog szólni – a Ferrari mérnökei alapos munkát végeznek, így az autó jóval könnyebb és keményebb is lesz, mint a ‘sima’ 488 GTB, ráadásul a megjelenése és az aerodinamikája is agresszívabb lesz. A habot a tortán a 20 colos szénszálas kerekek jelenthetik, amiken minden bizonnyal ún. 'semi-slick' Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feszülnek majd.

(Forrás: autopult.hu)