Rögön izgalmasabbá válik a hír, amint hozzátesszük, hogy a 718-as Porschék, azokon belül is a nyitott Boxsterek csúcsverziójáról, vagyis a Boxster Spyder aktuális generációjáról beszélünk, aminek legfőbb ismertetőjegye az elődökhöz hasonlóan az egyedi vonalvezetést garantáló, vászonból készült sátortető, aminek mozgatása félig manuális, félig elektromos. A legnagyobb durranás viszont nem ez, hanem az autó szíve: a pletykák szerint szívómotort kap a Spyder!
Hogy ez miért annyira fantasztikus hír? Egyrészt azért, mert amióta megkapták a 718-as jelzést a középmotoros Porschék, azóta be kell érnünk a 2- és 2,5-literes négyhengeres turbós boxerekkel, amelyek ugyan rendkívül erősek és nyomatékosak, turbós karakterük viszont messze áll a korábbi szívó hathengeres boxereknél. Vagyis már önmagában is óriási dolog, ha a Porsche valóban egy 6-hengeres szívó boxerrel szereli majd az új Boxster Spydert.
Az elődmodellhez képest különben ez még nem jelentene újdonságot, hiszen a korábbi Spyder a ránfelvarrás előtti 911 Carrera S 3,8 literes erőforrását használta, ami a gyári adatok szerint 375 lóerőt produkált a könnyű Boxsterben. Az egekig forgó, gyönyörű hangú motorhoz 6-fokozatú kézi váltót és egy önzáró differenciálművet társítottak a gyáriak, így elképzelhetik, hogy mekkora élmény a viszonylag könnyű, puritán 981 Boxster Spyder terelgetése. Fantasztikus dolog, érdemes elolvasni korábbi bemutató írásunkat ide kattintva a menetpróbájáról.