Jump to content

Megáll a BMW M550i gyártása

2018. 02. 02. 19:00

2018-tól leköszön az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) névre fordítható jelenlegi üzemanyag-fogyasztás mérési eljárás. Helyette érkezik a Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, röviden WLTP. Vele pedig némi kellemetlenség az autógyártóknak.

Ezúttal a BMW került porondra, ugyanis az új mérési folyamat okán a legfrissebb információk szerint néhány hónapig kényszerű pihenőre megy az új BMW M550i xDrive gyártása, ugyanis át kell hangolni a 4,4 literes V8-as turbómotort, hogy megfeleljen az új norma előírásainak. De mik is ezek pontosan?

A WLTP viszont a jelek szerint sokkal érzékenyebb a károsanyag-kibocsátásra, ami több gyártónál is problémát okoz – igaz, csak a paletta egy részén. A hírek szerint a BMW-nél a gyártásban lévő modellek 97 százaléka érintett, így például a jelenlegi M3, valamint az M550i. Utóbbit a pletykák szerint részecskeszűrővel teszik tisztábbá, és amíg ez megtörténik (feltehetően májusig), a modell gyártása áll majd. Érdekesség, hogy a hasonló motorral szerelt BMW M5-öt nem érinti a történet, azt ugyanis már úgy fejlesztették, hogy eleget tegyen a szigorúbb normáknak.

Az NEDC-vel ellentétben a WLTP mérése okkal realisztikusabb, mivel tartalmaz autópályás vezetést szimuláló nagyobb sebességű vezetést, valamint erősebb gyorsítást és fékezést – valahogy úgy, ahogyan mi azt már idestova nyolc éve az Autó Pult fogyasztási normakörén tesszük. A 2018 szeptemberében érvénybe kerülő új adatok így már önmagában reálisabb képet adhatnak, és ehhez jön hozzá, hogy a sok esetben akár több száz kilós extratömeggel együtt is elvégzik a szükséges méréseket.

 

(Forrás: autopult.hu)