Jump to content

A frissített Škoda Fabia

2018. 02. 10. 21:20

Škoda Fabia praktikus kisautó, azonban a szegmens újabb modelljeihez képest már kissé lemaradásban van, hiszen még a jelenleg futó generáció is a korábbi változat alapjait használja fel. Tudják ezt a gyáriak is, de jelenleg sokkal inkább a crossoverek fejlesztésére koncentrálják az erőiket. Persze azért a kisautóról sem feledkeztek meg, és egy kisebb frissítéssel igyekeztek vonzóbbá tenni a Fabiát.

A mérnököknek nem volt túl nagy mozgásterük, de azért így is igyekeztek kihozni a maximumot a ráncfelvarrásból. Nem meglepő módon az immár akár teljesen LED-es fényszórókat és a lökhárítókat szabták át, de a hűtőrács sem maradt érintetlen. A Fabia ezzel modernebb és nagyautósabb összképet fest, amire az opcionálisan akár 18 colos keréktárcsák is rádobnak egy lapáttal. Hátul valódi változást csak a lökhárító környékén tapasztalhatunk, de a fényszórók grafikáját is átrajzolták a gyáriak, és akárcsak elöl, immár hátul is világíthatnak LED-ek.

A Škoda az utastérben is inkább a praktikum és a használhatóság fejlesztésére hajtott rá, így például már alapáron nagyobb multimédiás rendszer jár, ami némi felárért Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódási lehetőségekre is képes. A vásárlók immár a hátsó sorba is rendelhetnek két USB aljzatot vagy éppen táblagép-tartót, mind a négy elektromos ablak automata lehet, és a csomagtér padlójának magassága is állítható lett – illetve a kombiba akár egy LED-es zseblámpát is kérhetünk. Azért a megjelenést is szem előtt tartották, és új csomagokkal növelték a variációs lehetőségek számát, amelyek színes betéteket és egyéb látványos elemeket tartalmaznak.

Alapjait tekintve ugyan már nem olyan fiatal a Fabia, de ez nem tartotta vissza a gyáriakat attól, hogy vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén is felfrissítsék. Ahogyan már említettem, ezentúl teljesen LED-es fényszórók is elérhetőek lesznek, de emellett automatikus távolsági fény, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és holttérfigyelő is rendelhető lesz az autóhoz – ezekkel pedig nyugodtan mondhatjuk, hogy ismét visszatért a kategória elitjébe a Škoda modellje.

Erőforrások tekintetében nagy meglepetés nincs. Csak egyliteres, háromhengeres benzinesek lesznek elérhetőek: míg a szívó változat 60 és 75 lóerővel, addig a turbós 95 és 110 tagú ménessel lehet a miénk – automata váltó csak a legerősebb kivitelhez lesz elérhető. Az újdonságot először élőben a Genfi Autószalonon láthatjuk majd, addig pedig csak az a néhány kép és egy jópofa videó marad, amit a gyáriak megosztottak velünk.

(Forrás: autopult.hu)