A G-osztály már önmagában megér egy misét: hosszú évek óta gyakorlatilag először frissült igazán alaposan az autó, és bár a főbb formai elemek változatlanok maradtak, a szakavatott szemek rögtön észreveszik, hogy ez az „új generáció”. Az AMG csapata még egy lapáttal rádobott erre, ugyanis akárcsak minden frissebb modelljüknél, úgy a szögletes G-nél is alkalmazták a függőleges beosztású króm hűtőrácsot, ami rögtön láttatja, hogy nem egy átlagos változattal van dolgunk – már ha az AMG feliratok, a méretes, agresszív lökhárítók és a hatalmas, alapból is 21 colos keréktárcsák nem lennének elég egyértelműek.
Aki még tovább szeretné fokozni az abszurditást, az vadrácsot is kérhet a sportos első lökhárítóra, míg az AMG Night csomag 22 colos keréktárcsákat, sötétített fényszórókat és néhány fekete díszítőelemet tartalmaz. Az utastérben a szokásos AMG féle módosításokkal találkozhatunk, így nem maradhatott el a sportkormány, a karbon betétek, az AMG plakettek és a sportosabb ülések sem. Extrák terén természetesen igencsak bő a választék, de a G63 már alapáron is igencsak magas felszereltséget tudhat magáénak.
A lényeg persze a motortérben rejtőzik, hiszen akárcsak a többi 63-as jelölésű Mercedes-AMG modell, úgy a G-osztály is a gyáriak négyliteres, duplaturbós V8-as egységét kapta meg, ami 585 lóerőt és elképesztő, 850 Nm-es csúcsnyomatékot képes kisajtolni magából. Mindezt a németek kilencfokozatú, AMG Speedshift TCT automata váltóján keresetül juttatja el mind a négy kerékhez, köszönhetően az intelligens 4MATIC összkerékhajtásnak. Természetesen utóbbit is kezelésbe vették az AMG mérnökei, így alapból az erő 60 %-át továbbítja a hátsó kerekek felé. Azért a sportverzió sem marad szégyenben, ha terepezésről van szó, amit nagyrészt az alapáron járó állítható futómű tesz lehetővé.
Az új változat nem kevesebb mint 174 kilóval lett könnyebb az előző G63-nál, ami bizony hatalmas különbség. Mindehhez még jön a plusz 14 lóerő, és ennek eredményeképp az újdonság közel egy szekundummal gyorsabban, 4,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, ami egy ilyen jellegű négykerekűtől bizony több mint szép eredmény. A gyáriak ráadásul kiváló hangaláfestést is ígérnek a száguldáshoz, ami a mutatós, oldalt kivezetett kipufogókból érkezik.