Jump to content

A vadonatúj Citroën Berlingo

2018. 02. 15. 16:28

Az úgynevezett dobozos személy- és kisáruszállítók világában a Citroën Berlingo már-már igazi legendának mondható, ami nem is csoda, hiszen a C3 után ez minden idők legnépszerűbb modellje a gyártónál – köszönhetően az 1996 óta elkészült 3,3 millió példánynak. A 2008-ban bevezetet, és azóta többször frissített második generáció azonban bőven megérett már a váltásra, így közel 10 év után végre leleplezték a vadonatúj Berlingót, ami minden tekintetben felülmúlja az elődjét.

A Citroën után egyébként hamarosan érkezik az új Peugeot Partner, és a PSA hatalomátvételének köszönhetően ugyanezeken az alapokon mutatkozik majd be a friss Opel Combo is, de a franciák nem véletlenül döntöttek úgy, hogy a Berlingót leplezik le először, hiszen ez a legsikeresebb modell a három közül. Az újdonságot nulláról tervezték újjá, és a friss EMP2 padlólemeznek köszönhetően minden tekintetben rengeteget fejlődött, kezdve a vezethetőségtől a praktikumon át egészen a komfortig.

Külső szempontjából nem meglepő módon a Citroën legfrissebb formanyelve köszön vissza: gyakorlatilag az új C3 és a C3 Aircross orrésze köszön vissza a Berlingón, ami így igazán vagány, jópofa képet fest. Itt még nem álltak meg a gyáriak, ugyanis a szintén mutatós Airbump betéteket is felhasználták az autó oldalán. Profilból is sokat változott az autó, például a „letört sarkú” oldalablakoknak köszönhetően, de az övvonal is magasabb lett és a lemezek hajlításai is jól mutatnak – és akkor a rövidebb frontról még nem is beszéltünk. Akárcsak a többi testvér, a Berlingo is valamelyest a crossoveres irányba ment el.

Egyelőre kétféle hosszban mutatkozik be az autó: az M-es méret 4,4 méter hosszú, az XL-es pedig 4,75 – a tengelytávok 2,78 és 2,97 méteresre nyúlnak. Míg előbbi 7 személy, vagy 5 ember és 775 liternyi csomag befogadására képes, utóbbi akár 7 utast, vagy 5 embert és 1050 liternyi cuccot tud elnyelni. A második sorban egyébként három különálló ülés található, akárcsak leghátul, és míg a harmadik sor székei a hosszított változatban sínen csúsztathatóak, addig az M-es változatban fixek. A variálhatóság is figyelemre méltó: a második sor üléstámláit akár a csomagtérből is le lehet dönteni, és az első utasülést is össze lehet csukni, így akár 2,7-3,05 méteres sík felület is keletkezhet az autóban. Az új Berlingo egyébként 1,85 méter széles és tetősíntől függően 1,81-1,84 méter magas.

Az utastér formái is az újabb testvérekből jönnek, de talán még modernebbek is annál: az érintőképernyős multimédiás rendszer képernyője nagyobb lett, mint a legtöbb Citroënben, és az akár kétzónás klíma is külön konzolt kapott. A 8 colos megjelnítőn futó rendszer képes az Android Auto és az Apple CarPlay kezelésére is, de háromdimenziós navigációs rendszer is elérhető hozzá – akárcsak SOS asszisztensszolgáltatás. Vezeték nélküli mobiltöltő is rendelhető az új Berlingóhoz, a praktikum pedig természetesen kiemelkedő: akár 186 liternyi tároló is kerülhet az autóba az olyan okos megoldásoknak köszönhetően, mint a tetőbe épített légzsákok, amik lehetővé teszik, hogy az utas előtt legyen egy plusz kesztyűtartó.

(Forrás: autopult.hu)