Jump to content

Bemutatkozik az új BMW X4

2018. 02. 15. 15:55

BMW X4 csupán négy éve van piacon, de várható volt, hogy az új X3 megjelenésével nem sokáig fogja már húzni az első generáció. Ennek megfelelően a bajorok le is rántották a leplet a vadonatúj változatról, amely elődje stílusát követve, jóval modernebb megoldásokkal kívánja meghódítani a vásárlókat – ráadásul egy új M Performance változat is elérhető lett belőle.

Szemből nem ér minket nagy meglepetés, hiszen ahogyan az a BMW terepkupéinál – nevükön nevezve az X6-nál és az X4-nél – lenni szokott, az alapot adó X3 formái köszönnek vissza néhány apróbb változást leszámítva, amelyek leginkább a lökhárítót érintik. Az új X4 háromféle változatban, xLine, M Sport és M Sport X kivitelekben lesz elérhető, és mindhárom némileg eltérő részletekkel és stílusban kíván majd mindenki kedvére tenni – míg az előbbi inkább az eleganciát helyezi előtérbe, addig utóbbiak nyilvánvalóan a sportosságot.

Az igazi újdonságot természetesen a hátsó traktus jelenti, ahol a bajorok a legfrissebb formanyelvüket vetették be a hódítás érdekében. A lapos, széltében elhúzott fényszórók optikailag szélesítik az autót, a csomagtérajtó felfelé hajló éle pedig egyfajta szárnyként fokozza a sportosságot. Oldalról ezúttal is igazi kupés íveket köszönthetünk: a tető már a B-oszloptól elkezd lefelé tartani. Az új X4 átlagosan 50 kilóval könnyebb elődjénél, miközben 81 mm-re hosszabb (4752 mm), 37 mm-rel szélesebb (1918 mm) és 3 mm-rel alacsonyabb (1621 mm) lett – a tengelytáv pedig 5,4 centivel nőtt (2864 mm). A súlyelosztás a két tengely között teljesen kiegyenlített (50:50), a tömegközéppont pedig lejjebb került – sőt, a légellenállási együttható is javult (0,30 Cd).

Az utastérben az első sorban gyakorlatilag nincs változás az X3-hoz képest, és természetesen extrák terén is ugyanazt a szintet hozza, mint átlagosabb testvére, így nem lehet panaszunk. A második sorban három teljes értékű ülés van, és az átlagos testvérhez képest kisebb fejtérrel kell számolnunk, de az elődhöz viszonyítva javulást ígérnek a gyáriak. A csomagtér alapból 525 literes lett, de akár 1430 literig bővíthető, így akár családi autónak is teljesen megfelelő lehet az X4 – legalábbis, ha nem egy átlagon felüli magassággal rendelkező famíliáról van szó.

Az M Performance változatokat leszámítva kezdetben négy erőforrás lesz elérhető: benzines fronton a kétliteres négyhengeres turbós 184 (290 Nm) és 252 lóerővel (350 Nm), a szokásos 20i és 30i jelöléssel, míg dízelfronton a szintén kétliteres egység 190 (400 Nm) és 231 tagú ménessel (500 Nm), 20d és 25d néven. Ezekhez csatlakozik augusztustól a 30d változat, aminek hathengeres, háromliteres öngyulladósa 265 lóerőt és 620 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát majd rendelkezésre. A benzinesek esetében a fogyasztás 7,1 és 7,3 liter között alakul majd, míg a gyorsulási értékek 8,3 és 6,3 másodpercre adódnak. Ugyanezek az adatok a dízeleknél 5,4-6,2 liter illetve 8, 6,8 és 5,8 szekundum.

(Forrás: autopult.hu)