Mielőtt kezdenénk megörülni, sajnos csak egy álcázott példányt láthatunk a fotókon, azonban így is jól látszik, hogy a tervezőknek gyakorlatilag teljes egészében sikerült átültetni a márka jellegzetes formanyelvét a „terepes” modellre is. Mindez azt jelenti, hogy szögletes, letisztult formákra és elképesztő eleganciára számíthatunk, aminek köszönhetően a négyajtós, a kupé és a kabrió testvérekhez hasonlóan impozáns lesz majd a Cullinan – és a hátrafelé nyíló hátsó ajtók is maradnak.
A név eredete egyébként igen érdekes, ugyanis a valaha talált legnagyobb gyémánt után keresztelték Cullinan-re az újdonságot – a drágakő pedig azután az úriember után kapta a nevet, akinek a birtokán találták. A nyers kő 3106 karátos és pontosan 620 grammos volt, majd darabolása után 9 nagyobb (Cullinan I-IX.), és 96 darab kisebb kő keletkezett belőle. A legnagyobb csiszolt gyémántként ismert Cullinan I., vagy más néven Afrika nagy csillaga 530,2 karátos lett – egyébként mind a 9 nagyobb darab az angol királyi család tulajdonában van, ugyanis még a nyers gyémánt VII. Edward angol király 66. születésnapi ajándéka volt.
A gyáriak természetesen nem véletlenül választották ezt a nevet, ugyanis akárcsak a gyémánt, úgy a legújabb Rolls-Royce is új szintre emeli a maga kategóriáját. „Egyszerű, a Cullinan név tökéletes és briliáns” – mondta Torsten Müller-Ötvös, a márka vezetője. Az újdonság egyébként még idén bemutatkozik, így nem kell már sokat várni, hogy teljes valójában megcsodálhassuk a Rolls-Royce emelt 'mindenes' luxusautóját.