A külsőt tekintve talán nem annyira szembetűnő a változás, ugyanakkor érdemes megfigyelni a részleteket, ugyanis újak a fényszórók – amelyeknek legfejlettebb, LED-es kivitele még több funkcióval bővült –, a lökhárítók és a hűtőrács sem maradt érintetlen. Így elsőre talán nehéz pontosan megmondani, hogy mi változott, az összkép azonban mindenképp frissebb. Két új fényezés is megjelent a palettán: a Mojave-ezüstmetál és a Smaragdzöld metálfényezés jelent új lehetőséget a vásárlók számára.
A fő elemek az utastérben is maradtak, ugyanakkor a komfort és a technológia is sokat fejlődött. Új a Multikontúr üléscsomag, amellyel az oldaltámaszok, valamint a gerinctámasz egyedileg beállítható, és rendelkezésre áll továbbá a masszázsfunkció is. A C-osztály ezentúl akár teljesen digitális műszeregységgel is elérhető, ami azonban a nagyobb testvérek táblagép-szerű megoldásától eltérően felveszi a korábbi műszerfal formáját. A multimédiás kijelző mérete is növekedett – már ha felárért a legfejlettebb változatot rendeljük meg. Az alap 7 colos megoldás mellett így a szélesvásznú megjelenítő akár 10,25 colos is lehet, és természetesen a németek legfrissebb szoftverét futtatja.
A C-osztály új kormánykereke megegyezik az S-osztályban debütált új generációval, amelyben így a Touch Control-gombok is megtalálhatók. Működésüket tekintve az okostelefonok kijelzőihez hasonló felületek intuitív módon reagálnak az ujjmozdulatokra, ezáltal a vezető anélkül is tudja kezelni a műszercsoport és a teljes multimédiás rendszer bizonyos funkcióit, hogy le kelljen vennie a kezét a volánról. A modell újdonsága az is, hogy a DISTRONIC távolságtartó tempomat kezelőszervei i a kormányra kerültek. A multimédiás rendszer irányítása beszédvezérléssel, továbbá a középkonzoli érintőpad segítségével is lehetséges. Az új C-osztályban már különböző járműfunkciók, így például az ülésfűtés is beszédvezérléssel irányíthatók. Az opcionális Head-Up Display (vetített kijelző) mostantól még nagyobb tartományban állítható.
A frissítet C-osztályban a Mercedes-Benz asszisztens rendszereinek aktuális generációja található, így bizonyos helyzetekben részben autonóm vezetésre is képes. Az autóban továbbfejlesztett, akár 500 méterre ellátó kamera- és radarrendszer is helyet kapott, és kiegészítő funkcióként az autó asszisztens rendszerei immár a navigációs rendszer adatbázisát is használják. Ennek köszönhetően a távolságtartó tempomat, számos szituációban előre képes meghatározni a sebességet a térképadatok alapján – például kanyarokhoz, útkereszteződésekhez, vagy körforgalmakhoz közeledve. Az új, kibővített csomagot olyan funkciók egészítik ki, mint például a kormányzásasszisztens, az intuitív módon dolgozó sávváltó, vagy a vészmegállító asszisztens.