Az alapformák terén nem mutat újat a Rifter 4x4 Concept, azonban a franciák kifejezetten jó érzékkel varázsolták vagányabbá és terepjárósabbá a műanyag elemek okán már egyébként is crossoveres megjelenésnek örvendő dobozost. A fekete alapszín, a sárga díszítőelemek, a jópofa matricázás, a matt fekete elemek, a 8 centis hasmagasság-növelés és a terepgumik mind-mind tesznek azért, hogy a Rifter még marconább képet fessen.
Ha mindez még nem lenne elég, a kalandozni vágyók számára egy méretes, LED-es reflektort is felszereltek a gyáriak, míg a tetőre a jó nevű Autohome cég tervezett egy sátrat. Amennyiben a Rifter 4x4 már nem tudna továbbmenni, úgy a csomagtérajtóra felszerelhető elektromos kerékpárral haladhatnak tovább a kalandozni vágyók. Az utastérben egyébként a külső vagány stílus köszön vissza, így sárga-fekete kiegészítőkkel és méretes Rifter feliratokkal találkozhatunk.
Ezeknél azonban jóval fontosabb lehet a hajtáslánc, ami a sorozatgyártású modellben is megjelenik majd. Az 1,5 literes 130 lóerős dízelmotor ugyanis a Dangel közreműködésének hála mind a négy kerékhez képes eljuttatni az erejét, méghozzá egy hatsebességes manuális váltó segítségével. A rendszernek három állása van, amelyek között egy tekerőkapcsolóval navigálhat a vezető.
Ebben a formájában szinte biztosan nem valósul majd meg a Rifter 4x4, de nem kizárt, hogy a franciák készülnek majd egy terepesebb változattal sorozatgyártásban, azok számára, akiknek valóban fontos, hogy nehezebb körülmények között is megállja a helyét az autó. Mindenesetre a tanulmány színvilága és vagánysága magával ragadó, és már ez is elég ahhoz, hogy boldogan vegyük magunkhoz az autó kulcsait.