Az Ibiza TGI esetében a konszern kiváló, egyliteres, háromhengeres benzinesét alakították át a gyáriak, hogy benzin mellett CNG-vel is üzemképes legyen. Ennek érdekében króm-nikkel bevonattal látták el a dugattyúkat, a strapabíróbb működésért megerősített szelepüléseket építettek be és megemelték a szívószelepeket, hogy javítsák a üzemanyag cirkulációját – nem mellesleg pedig egy könnyebb turbót is kapott az erőforrás.
Az újdonság egyik különlegessége a többi hasonló négykerekűvel szemben, hogy a 40 literes benzintartályt nem kicsinyítették le, ugyanakkor bekerült egy 13 kiló CNG befogadására képes tank is, így a teljes hatótáv közel 1200 kilométer lehet. Ez ugyanakkor azzal is együtt járt, hogy a CNG tartályt a csomagtérpadló alá kellett beépíteni, ezzel lecsökkentve a hasznos rakodóteret 262 literesre. A töltőnyílás egyébként a már meglévő tanksapka mögé került, így kívülről legfeljebb a TGI feliratok árulkodhatnak.
A vegyes üzemű erőforrás teljesítménye egyébként 90 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 160 Nm. Az erőátvitelről egy ötfokozatú manuális váltó gondoskodik. A 0-100-as sprint így 12,1 másodpercre adódik, a végsebesség pedig 180 km/h. A gyáriak benzinnel 5,5 literes, CNG-vel 3.3 kilogrammos átlagfogyasztást ígérnek 100 kilométerre vetítve. Hazánkban sajnos nem sok hasznát vesszük ezeknek a CNG-s változatoknak, ugyanis csak elvétve találhatunk olyan töltőállomást, ahol tartanak ilyen üzemanyagot – itthon az LPG-re rendezkedett be a piac, amit szinte mindenhol lehet tankolni.
Az új Ibiza a Seat harmadik TGI modellje, Leonhoz és a Mii-hez csatlakozott. Ha hihetünk a híreknek, még 2018-ban érkezik majd az Arona hasonló verziója is, azonban itthon a Seat egyáltalán nem forgalmazza egyik CNG-s modelljét sem, ellentétben például a Skodával, amiből az Octavia nálunk is megrendelhető G-TEC verzióban – ez a TGI megfelelője a cseheknél.